Vodafone je připravený spustit ePokladnu
Společnost Vodafone bude mít již brzy dostupnou aplikaci a speciální zařízení Vodafone ePokladna, které umožní všem podnikatelům, tedy i drobným živnostníkům, vystavovat elektronické účtenky a odesílat online informace o tržbách na Ministerstvo financí. Vodafone tak reaguje s předstihem na právě připravovaný zákon, podle kterého by měli mít všichni podnikatelé od 1. 1. 2016 povinnost tyto informace evidovat. Obdobné řešení už Vodafone nabízí v jiných zemích, například v Itálii.
Společnost Vodafone je zatím prvním poskytovatelem služeb, který je připravený podnikatelům snadno a rychle zavést řešení pro jednoduchou práci s elektronickými účtenkami a online evidencí tržeb. „Naše zařízení a aplikaci Vodafone ePokladna chceme co nejdříve nabídnout všem středním, ale i malým firmám, kterým tak významně usnadníme přechod na nový systém,“ uvedl Petr Ryska, viceprezident pro firemní zákazníky Vodafone.
Zákazníci si od Vodafonu budou moci pořídit buď celé zařízení, díky němuž budou mít pohodlně vše v jednom. To bude vhodné například pro restaurace a větší kamenné prodejny. Nebo bude dostupná levnější a jednodušší alternativa pro menší podnikatele, aplikace do chytrého telefonu nebo tabletu, která práci s elektronickými účtenkami také plnohodnotně zastane. Do mobilního zařízení si pak stačí stáhnout aplikaci ePokladna a připojit kapesní tiskárnu. Po zadání částky prodeje do zařízení se vytiskne paragon a informace o tržbě se již automaticky odešle na Ministerstvo financí.
V rámci balíčku bude Vodafone nabízet i různé varianty internetového připojení, jež je nutné pro odesílání elektronických účtenek. Služba by měla být finančně dostupná pro všechny podnikatele a její první spuštění je naplánováno již na jaro tohoto roku.