Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

18. listopadu 2021

Kvíz: Je vaše společnost prospěšná?

Odhadovaná doba čtení 3 minuty

V současnosti nestačí jen vydělat hromady peněz pro vás a vaše investory. Spotřebitelé požadují, aby byly firmy také společensky prospěšné. Chtějí, aby podnikání firem bylo etické, trvale udržitelné a zodpovědné.

Pro majitele malých společností je to dobrá zpráva. Mít menší týmy a jednodušší procesy znamená, že můžete rychle a snadněji přizpůsobit svou společnost tak, aby její poslání a zisk byly v rovnováze a aby vyhověla stoupající poptávce spotřebitelů.

Jedním ze způsobů, jak dát najevo, že to myslíte vážně s tím, aby byla etická, je získat certifikát „B Corp". Je to globální měřítko, které naznačuje, jestli je společnost zodpovědná, transparentní a sociálně přijatelná. B Corp firmy se angažují ve snížení nerovností, pomáhají vytvořit zdravější životní prostředí a slibují, že své zisky použijí k „vyšším cílům".

Takže jak je na tom vaše společnost?

Níže najdete příklady typů otázek, které vám mohou být položeny, pokud usilujete o certifikát B Corp.

 1.      Pokud jde o rozhodování, přihlíží vaše společnost k širším dopadům na společnost a životní prostředí?
A. Ano, součástí školení našich zaměstnanců a manažerů je mít popis náplně práce jednotlivých pozic, které výslovně zmiňují výkon z hlediska společnosti a životního prostředí
B. Někdy, ale je to záležitost, která se týká pouze vyššího vedení
C. Zřídkakdy, i když o tom začínáme více uvažovat
D. Ne, všechna naše rozhodnutí se týkají peněz

 2.      Pokud jde o přijímání nových pracovníků, co děláte pro podporu diverzity, rovnosti a začlenění (DE&I)?
A. Kromě pevně stanovených zásad ohledně DE&I a anonymního hodnocení přihlášek (bez přihlížení ke jménům nebo jiným identifikačním charakteristikám) také provádíme pravidelné analýzy popisů našich pracovních míst, abychom zajistili, že jazyk a požadavky zůstávají začleněné a spravedlivé
B. Přidáváme výrok konstatující naši angažovanost v oblasti DE&I
C. Přemýšlíme o tom, že budeme dělat něco z výše uvedeného
D. Neděláme nic z výše uvedeného

 3.      Jak se vaše společnost angažuje společensky?
A. Kromě B) a C) také děláme práci ve prospěch komunity a nabízíme zlevněné produkty nebo služby skupinám, které mají omezenou nabídku
B. Uzavřeli jsme partnerství s charitativními skupinami a komunitními organizacemi
C. Darujeme peníze charitám a potřebným skupinám
D. Z výše uvedeného vlastně nic neděláme

 4.      Jak vaše společnost snižuje svoji ekologickou stopu způsobenou dojížděním nebo cestováním?
A. Kromě B) máme zařízení určená pro pomoc těm, kteří jezdí na kole nebo používají vozidla s čistějším spalováním (např. elektromobily)
B. Existují pobídky a dotace pro zaměstnance, aby používali veřejnou dopravu, spolujízdu nebo aby jezdili do práce na kole
C. Stále se rozhodujeme o tom, které způsoby jsou nejlepší pro podporu cestování šetrného k životnímu prostředí
D.Ne, neděláme nic z výše uvedeného

 5.      Jak vaše společnost zvládá společenský dopad, který máte na vaše zákazníky?
A. Kromě B) a C) máme písemně vypracované zásady ohledně etického marketingu a reklamy a pravidelně monitorujeme spokojenost zákazníků
B. Kromě C) máme také mechanismy pro zpětnou vazbu od zákazníků
C. Nabízíme pouze záruky týkající se produktů/služeb nebo zásady spojené s ochranou spotřebitelů
D. Neradi jednáme se zákazníky po prvním prodeji

 

Výsledky:

 Většinou A:

Jednoznačně spadáte do B Corp!

Zdá se, že spíše používáte vlastní inovace, zdroje a energii pro vyřešení problémů světa, než abyste se k nim připojovali. Jen tak dál!
Pokud máte v úmyslu připojit se k B Corp, stanete se součástí komunity složené z více než 4 200 firem pocházejících ze 77 zemí, z nichž všechny podnikají jako společensky prospěšné.

 

Většinou B:

Z hlediska prospěšnosti jste na tom dobře

Jste na cestě stát se významnou a prospěšnou společností. Patří vám uznání za vaši snahu. Ale pro všechna významná hnutí platí, že vždycky je třeba udělat více.
Co takhle zjistit na internetové stránce B Corp více podrobností o tom, co můžete udělat pro klima, rasovou nebo ekonomickou rovnost?

 

Většinou C:

Stát se nebo nestát se B Corp?

Je čas se rozhodnout. Jevíte se velmi slibně, což je vynikající, ale činy jsou důležitější než slova.
Počítá se každý malý krok, co třeba dnes začít vytvářet plán pro povýšení poslání nad zisky?

 

Většinou D:

Ještě zbývá urazit pořádný kus cesty

Výhradně se zaměřit na trvalou udržitelnost společnosti nebude v dnešní době stačit. Spotřebitelé chtějí jednat s těmi, pro které je prioritou nejen ekologická trvalá udržitelnost, ale také diverzita a rovnost.
Proto může být moudré opětovně zvážit vaši obchodní praktiky, aby vyhovovaly těmto změnám.

Zobrazit další související témata