Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

26. srpna 2021

Jak účinně používat Clubhouse ve vaší marketingové strategii

Odhadovaná doba čtení 3 minuty

Co vznikne, když zkřížíte podcast se skupinovým chatem? Pokud čekáte na pointu, tak se nedočkáte. Není to začátek špatného vtipu, ale legitimní otázka. A odpověď? Clubhouse.

Clubhouse je zbrusu nová a tak trochu jiná platforma sociálních médií. Aplikace, která je pouze zvuková, umožňuje uživatelům připojit se k „chatovacím místnostem“ a buď se ponořit do konverzace, nebo jen poslouchat – to vše naživo.

 

Proč byste měli používat Clubhouse při marketingu na sociálních médiích?

Možná se ptáte, proč by vás to jako ředitele firmy nebo marketingu mělo zajímat.

Než to však zavrhnete jako nejnovější výstřelek na sociálních médiích, podívejte se, proč byste měli Clubhousu začít věnovat pozornost:

  • Přestože byl Clubhouse spuštěn až v dubnu 2020, má každý týden 10 milionů aktivních uživatelů¹.
  • Do aplikace již investovalo více než 180 organizací a investorů rizikového kapitálu a nyní je oficiálně klasifikována jako startup Unicorn, čímž se zařadila po bok Uberu a Airbnb².
  • Aplikace přitáhla celou řadu významných uživatelů, včetně Elona Muska, Oprah a Marka Zuckerberga.
  • Vlivní uživatelé vytvářejí místnosti, ve kterých mohou diskutovat o všem možném od vládní politiky a tipů pro malé podniky až po případy využití rozšířené reality a módní trendy.
  • Clubhouse se nikam neztratí. Podle magazínu Fortune byla aplikace jen v lednu 2021 stažena 2,3 milionkrát a zůstává vysoko na žebříčku v kategorii „Sítě sociálních médií“ v App Store.

Vzhledem k velkému dosahu, zapojení a významným vlivným uživatelům, kteří si již na platformě vydobyli svůj prostor, nelze popřít, že pro marketéry nastal čas využít potenciál aplikace. Clubhouse může být, a dokonce by měl být součástí vaší marketingové strategie.

 

Jak efektivně používat Clubhouse ve vaší marketingové strategii na sociálních médiích

Nyní, když jsme vám na pár bodech ukázali, proč byste měli používat Clubhouse ve vaší marketingové strategii, vytvořili jsme i návod, ve kterém zjistíte, jak na to.

1)     Zlidštění vaší značky

Ti, kteří se rozhodnou promluvit v Clubhousu, nemají k dispozici žádné vizuální pomůcky ani příspěvky na sociálních sítích z firemní stránky, za které by se mohli skrýt, a nabízejí tak lidem z celého světa jen svůj vlastní hlas.

To dává podnikům jedinečnou příležitost ukázat lidskou stránku jejich organizace a znamená to, že uživatelé mohou poznat skutečné hlasy, které stojí za společností, a to doslova. Stačí vytvořit si profil, založit místnost a začít mluvit – je to tak jednoduché.

2)     Oborový výzkum

Pro majitele firem bylo vždy důležité, aby měli prst na tepu doby. Nejúspěšnější organizace dosáhli svého postavení proto, že vědí, kdo jsou jejich zákazníci, co chtějí, o čem mluví a jak vnímají jejich značku. Získání těchto informací je nyní díky službě Clubhouse jednodušší než kdy dříve a nemusíte přitom ani mluvit.

Připojte se do místností relevantních pro vaše odvětví, sledujte vlivné osoby z vašeho oboru a všímejte si, koho sledují, co dělají a co o tom říkají uživatelé Clubhousu. Vždyť ve znalostech je síla.

3)     Influencerský marketing

Clubhouse podniká konkrétní kroky, aby se stal platformou pro influencerský marketing, včetně vytvoření programu „Creator Pilot Programme“, který je určený pouze pro zvané. I když je teprve v plenkách, malé firmy z něj mohou mít užitek. Včasným navázáním vztahů s influencery a díky jejich přítomnosti v aplikaci mohou organizace začít zvyšovat počet sledujících a dokonce své zisky.

V organizacích B2B i B2C je nepřeberné množství příležitostí, jak využít influencery od pořádání panelových místností s vlivnými osobnostmi z vašeho oboru až po sponzorování místností pořádaných vybraným influencerem.

4)     Thought leadership

Začněte tím, že se připojíte do místností a budete do nich pravidelně přispívat. Najděte si téma, o kterém dokážete mluvit s jistotou, a zvedněte ruku, když si myslíte, že máte čím přispět k diskuzi.

Čím častěji to budete dělat, tím to pro vás bude přirozenější, a potom můžete začít pořádat vlastní místnosti, navazovat kontakty v oboru a etablovat sebe nebo svou organizaci jako thought leadera v této oblasti.

5)     Vytvořte „FOMO faktor“

Často se uvádí, že Clubhouse má ve srovnání s jinými aplikacemi nevýhodu v tom, že nemá funkci přehrávání. Pokud vám uteče živý rozhovor, už ho nikdy neuslyšíte.

Na jedné straně to může být frustrující, ale zároveň to vytváří skvělou příležitost, jak u posluchačů vzbudit strach, že o něco přijdou. Mohou se znovu podívat na živé vysílání na Facebooku, mohou se podívat na starý Instagram Reel, ale pokud nejsou připraveni a nečekají ve vaší místnosti v Clubhousu, když probíhá rozhovor, je konec, už se k němu zpětně nevrátí.

Naše rada? Využijte toho. Vytvořte poptávku. Vytvořte dojem exkluzivity a dejte svému publiku najevo, že má jen jednu šanci přijít a zapojit se. Garantujeme, že přijdou.

 

[1] https://backlinko.com/clubhouse-users

[2] https://techcrunch.com/2021/01/24/clubhouse-announces-plans-for-creator-payments-and-raises-new-funding-led-by-andreessen-horowitz/

Využijte bezplatné online poradenství

Potřebujete zlepšit fungování vaší firmy v digitálním prostředí? Využijte naše bezplatné poradenství. Pomůžeme vám zorientovat se v tématech práce na dálku, digitální dovednosti a online bezpečnost. Naši specialisté jsou pro vás k dispozici na chatu každý pracovní den od 10. do 15. hodiny.