Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

7. října 2021

Buďte o krok napřed s naším přehledem technologických trendů

Odhadovaná doba čtení 3 minuty

Dnes je každý majitel malé firmy technologickým leaderem. Je to proto, že kvůli pandemii musel téměř každý malý podnik využívat digitální a online nástroje k tomu, aby přežil. V posledním roce došlo k výrazným změnám v dlouhodobě zavedených procesech, včetně toho, jak firmy fungují, kde působí a jak oslovují své zákazníky.

Je málo pravděpodobné, že se vlastníci malých firem v budoucnu vrátí ke starým postupům. Místo toho využijí svou adaptabilní, progresivní a nově technologicky zaměřenou povahu k dalšímu rozvíjení způsobů digitální transformace.

Přinášíme několik hlavních technologických trendů, o kterých se domníváme, že ovlivní současný i budoucí vývoj malých podniků:

 1.     Ponořte se do cloud computingu

Když malé firmy zareagovali na pandemii tím, že začaly pracovat na dálku, rychle vyšlo najevo, že výhodu mají ty, které využívají cloud computing. Jednotlivé týmy mohly pracovat vzdáleně a přistupovat k údajům a dokumentům odkudkoliv.

Vzhledem k tomu, že v budoucnu se bude stále zvyšovat podíl hybridní práce, upřednostňování cloudových technologií bude nezbytné pro udržení obchodní kontinuity, efektivity a produktivity.

„Je nutné kriticky zhodnotit zavedené postupy a včas a okamžitě přijímat změny. Právě tady může být cloud computing neocenitelným spojencem, protože nabízí maximální flexibilitu a umožňuje firmám přehodnocovat postupy a zavádět nové obchodní modely.“

Matteo Mille, Vedoucí marketingu a provozu, Microsoft Italy

 2.     Připravte se na další zrychlení digitalizace

Umělá inteligence, strojové učení a automatizace procesů mění způsob života lidí – a v důsledku toho také způsob fungování firem. Zákazníkům pomáhají chatovací roboti využívající umělou inteligenci a analytický software zvyšuje návratnost výdajů na marketing. V následujících několika letech budeme pravděpodobně svědky ještě většího zrychlení digitalizace, protože si lidé na tyto vymoženosti zvyknou a budou je očekávat ve všech oblastech svého života.

Pro většinu malých firem však bude vytvoření těchto systémů nákladné. Tady přicházejí ke slovu outsourcované technologické služby. Externí poskytovatelé služeb někdy představují pro firmy cenově nejefektivnější způsob, jak zvýšit produktivitu a zároveň udržet nízké náklady. Nejlepších výsledků dosáhnete, když se ujistíte, že nová technologie odpovídá vašim obchodním cílům.

„Uvědomte si, že jsme spotřebitele naučili dělat mnohem víc věcí online. Věci, které jsme v minulosti buď nechtěli nebo nemohli dělat, protože jsme neměli potřebnou infrastrukturu. A teď tady najednou infrastruktura je. Chování zákazníků se změnilo.“

Karl-Heinz Land, Přední konzultant v oblasti digitalizace

 3.     Zákazník na prvním místě, technologie na posledním

Je v zájmu každého manažera malé firmy přinést zákazníkům skvělý zážitek ze své značky nebo produktů. Koneckonců, kdo by nechtěl při nakupování na internetu i mimo něj personalizaci na míru a bezproblémovou interakci? Při zavedení strategie „zákazník na prvním místě“ však často dochází k upozadění potřeb zaměstnanců. Lidé, kteří vedou malé firmy musí tyto dvě priority citlivě vyvažovat – a technologie přitom mohou pomoci.

Technologie, které automatizují opakující se úkony, ušetří zaměstnancům čas a umožní jim soustředit se na užitečnější úkoly. Nejde o technologii pro technologii samotnou. Jde o to pochopit potřeby lidí a technologie jim přizpůsobit.

„Průmysl 4.0 přináší největší příležitosti nám lidem, protože v centru této revoluce je člověk. A naše schopnost adaptovat se na okolní prostředí je naše hlavní síla, kterou můžeme rozvíjet.”

Henrik von Scheel, Přední odborník v oblasti digitálních strategií

 4.     Pracujte kdekoliv a jakýmkoliv způsobem

V nadcházejících letech bude pro malé podniky zásadní pokračovat v zavádění možností práce na dálku. A to znamená víc, než jen najít platformu pro videokonference, která je stabilní. Podle zprávy organizace Spiceworks budou malé podniky se 100 a méně zaměstnanci v roce 2021 dál zvyšovat rozpočty na podporu práce na dálku s následujícími procentními podíly:

31 % na hardware
33 % na software
25 % na hostovací a cloudové služby
11 % na řízené služby

Vzhledem k tomu, že lidé už nebudou potřebovat fyzické místo v kanceláři, budou velmi důležité nástroje, které umožní přehlednou komunikaci. Zároveň ale také pokročilé platformy pro kybernetickou bezpečnost a sdílení dat.

„Digitální svět nás přiměl pochopit, jak zásadní je spolupráce a sdílení.  Musíme naše lidi přeškolit – zvyšování kvalifikace a rekvalifikace jsou klíčové pro adaptaci přístupu našich zaměstnanců k novým způsobům práce.“

Davide Dattoli, Výkonný ředitel a zakladatel, Talent Garden

 

Pandemie přinutila řadu malých firem přistoupit k digitální transformaci dříve, než původně plánovaly. Vzhledem k tomu, že technologie jsou i nadále klíčovou součástí procesů v malých podnicích, pomohou znalosti trendů malým podnikům plánovat jejich budoucí aktivity, objevovat nové příležitosti a podporovat budoucí růst.