Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek pevny-internet convergence sixtyplus Odměny Dárek Neomezeně Poslat dokument Marketing Digitální fotoaparát Domácí zábava

27. května 2022

4 věci, na které byste neměli opomenout při nastavování kampaní v obsahové síti

Odhadovaná doba čtení 3 minuty

Webové stránky už máte vyladěné, ale příliš lidí je nevidí? Chcete se dostat mezi lidi a oslovit nové relevantní uživatele? Pak zřejmě nastal čas na kampaň v obsahové síti. Než se do ní pustíte, přečtěte si, co k ní neodmyslitelně patří a na co nezapomenout, aby byla vaše kampaň úspěšná.

1. Určete si cíle

Stejně jako u jiných marketingových aktivit, také u kampaní v obsahové síti si v první řadě určete své cíle. Tedy to, co budete měřit a později vyhodnocovat. Pouze tak budete vědět, že je vaše kampaň (ne)úspěšná a jestli se vám vyplatí. Takovým cílem může být množství:

  • odeslaných poptávek,
  • nových objednávek,
  • vytvořených rezervací,
  • vyplněných formulářů.

Po skončení kampaně si její výsledky porovnejte s investicí do reklamy na základě zvolené metriky. Zhodnoťte si, zda a jaký přínos (například navýšení objednávek) vám reklama přinesla nebo co naopak nefungovalo, abyste se podobné situaci mohli příště vyvarovat.

2. Zaměřte na cíl

Velmi důležitou roli při nastavování reklamy hraje její cílení. Proto si dobře promyslete, komu svou reklamu chcete zobrazovat. Tomu by měl předcházet rozbor vaší cílové skupiny a vytvoření marketingové persony či person, které symbolizují vaše zákazníky. Reklamu pak můžete zacílit na konkrétní demografickou skupinu, ale i uživatele s určitými zájmy a koníčky.

Správným zacílením dosáhnete toho, že se vaše reklama bude zobrazovat relevantním lidem. Především pokud neplatíte za proklik, ale za zobrazení, nebudete zbytečně utrácet peníze za zobrazení reklamy lidem, kteří nejsou vaší cílovou skupinou a pravděpodobně je vaše reklama nebude zajímat.

3. Nepodceňujte klíčová slova

Pro správné zacílení reklamy můžete využít také klíčová slova. Po vybrání vhodných klíčových slov se vaše reklama bude zobrazovat pouze na takových stránkách, jejichž obsah se shoduje s vámi vybranými klíčovými slovy. Tím se můžete snáz dostat k uživatelům, kteří se již o oblast vašeho podnikání zajímají, a je tak větší šance, že je váš produkt či služba osloví.

Tip: Přečtěte si také více o tom, jak na obsahovou reklamu s Google Ads a Sklikem.

4. Připravte si landing page

Samotná reklama (banner) není jedinou věcí, která může ovlivnit její úspěšnost. Důležitou roli hraje také tzv. landing page – stránka, na kterou se lidé prokliknou z vaší reklamy. Pokud na ní uživatelné nenajdou to, co jim reklama slibovala, není vhodně optimalizovaná, nebo dokonce působí zmatečně a přeplácaně, svého potenciálního zákazníka opět ztratíte. Proto myslete na to, aby:

  • landing page odpovídala vaší reklamě (pokud na ní inzerujete konkrétní produkt, měl by být po kliknutí na reklamu hned vidět na vaší stránce),
  • kromě obsahu by měl být konzistentní také design (například volba barev),
  • pokud je vaším cílem vyplnění dotazníku, rezervace či objednávky, udělejte jejich průchod co nejjednodušší,
  • dbejte na správné zobrazení stránky na mobilních zařízeních.

 

Chcete mít kampaně v malíčku? Nastartujte je s Vodafone Digiakademií

Stále máte víc otázek než odpovědí? Nevíte, jak si poradit a nastavit reklamu v obsahové síti tak, aby byla úspěšná? Ve Vodafone Digiakademii jsme právě proto připravili podrobné videokurzy. Provedou vás odbornějšími oblastmi kampaní v obsahové síti, pomohou vám nastavit kampaně v Google Ads i Skliku krok po kroku a poradí i další tipy a triky, se kterými pokoříte obsahovou reklamu.

Vedle nich tu najdete celou řadu dalších videokurzů, které vás provedou ucelenými základy online marketingu. Přihlásit se do nich může každý, ale zákazníci Vodafonu Business mají přístup do Digiakademie zcela zdarma.

Kromě videokurzů jsme pro vás sepsali také celou sérii vzdělávacích článků, které řeší další problematiky a výzvy online marketingu. Projděte si je na našem vzdělávacím portálu V-Hub a nastartujte svůj online marketing.

Jak na obsahovou reklamu s Google Ads a Sklikem

Obsahová reklama je skvělým nástrojem, když chcete oslovit relevantní uživatele svým produktem, službou či akcí. Nemusíte si vytvářet nový profil na stránkách ani na další sociální síti. Reklama se totiž přirozeně zobrazí na místech, která lidé navštěvují, a dá se tak velmi dobře využít i v rámci remarketingových aktivit.