Vodafone

VYJÁDŘENÍ SPOLEČNOSTI ČESKÝ MOBIL K ZVEŘEJNĚNÝM VÝSLEDKŮM ŠETŘENÍ ÚOHS

14. srpna 2001

Společnost Český Mobil a.s. se chce vyjádřit k doposud zveřejněným informacím o výsledku šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ve věci cenové diskriminace při volání do sítě Oskar z ostatních mobilních sítí. Z uveřejněných informací vyplývá, že ÚOHS ve svém rozhodnutí dospěl k závěru, že Eurotel a RadioMobil v hospodářské soutěži omezovali svého konkurenta. Společnost Český Mobil nebyla přímým účastníkem probíhajícího správního řízení, avšak jeho výsledky se výraznou měrou týkají všech zákazníků sítě Oskar i všech ostatních českých uživatelů mobilních telefonů.

Společnost Český Mobil a.s. se chce vyjádřit k doposud zveřejněným informacím o výsledku šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ve věci cenové diskriminace při volání do sítě Oskar z ostatních mobilních sítí. Z uveřejněných informací vyplývá, že ÚOHS ve svém rozhodnutí dospěl k závěru, že Eurotel a RadioMobil v hospodářské soutěži omezovali svého konkurenta.

Společnost Český Mobil nebyla přímým účastníkem probíhajícího správního řízení, avšak jeho výsledky se výraznou měrou týkají všech zákazníků sítě Oskar i všech ostatních českých uživatelů mobilních telefonů. ÚOHS ve svém rozhodnutí (byť doposud nepravomocném) konstatoval, že společnosti Eurotel a RadioMobil dlouhodobě znevýhodňovali všechny uživatele mobilních služeb v České republice a to tím, že účtovali svým zákazníkům výrazně vyšší ceny za volání do sítě Oskar, než byly srovnatelné ceny za volání do druhé konkurenční sítě. Zákazníci tím byli odrazováni od využívání atraktivní nabídky Oskarových cenových plánů a společnosti Český Mobil tak v průběhu prvního roku jejího působení na trhu nebyl umožněn ještě rychlejší růst.

Český Mobil vzhledem ke stávající cenové politice ze strany Eurotelu a Paegasu utrpěl značné finanční ztráty. Ačkoliv zájem o Oskarovy služby neustále roste, společnost Český Mobil se domnívá, že mnoho potenciálních Oskarových zákazníků odradily vysoké ceny za volání do sítě Oskar z jiných mobilních sítí. Skutečnost, že koncové ceny za volání do sítě Oskar byly vyšší, ovlivnila chování zákazníků v síti Eurotel a Radiomobil. Jejich volání byla kratší a poměr příchozích a odchozích hovorů byl díky tomu trvale ovlivněn v náš neprospěch. Zákazníci se často mylně domnívali, že vysoké ceny za volání do sítě Oskar jsou stanoveny společností Český Mobil, zatímco ve skutečnosti Oskar neměl žádnou možnost ovlivnit výši těchto cen.

Jsme přesvědčeni, že jsme získali významně nižší počet zákazníků v přímé souvislosti s cenovou politikou ze strany ostatních mobilních operátorů,“ řekl Al Tolstoy, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Český Mobil a.s. „Za předpokladu, že dojde na základě právoplatného nařízení ze strany ÚOHS k úplnému odstranění doposud uplatňované cenové politiky ze strany našich konkurentů, potom budou moci konečně všichni čeští uživatelé bez obav plně využívat Oskarovy velmi atraktivní cenové plány a všechny námi poskytované nejmodernější služby mobilní komunikace na území celé ČR.

Jedná se o dobrou zprávu pro všechny uživatele českých telekomunikací a pro účastníky konkurenčního boje i v jiných odvětvích na českém trhu,“ uvedla v souvislosti v výsledky šetření ÚOHS Karla Stephens, výkonná vicepresidentka společnosti Český Mobil. „Rozhodnutí ÚOHS tak napomůže dalšímu rozvoji na trhu českých mobilních telekomunikací, neboť staví na první místo spravedlivou hospodářskou soutěž a oprávněné zájmy všech zákazníků. 

Po získání licence na provozování duální mobilní sítě GSM 900/1800 v říjnu roku 1999 se Český Mobil a.s. stal prvním duálním mobilním operátorem v České republice. Komerční provoz nejmodernější GSM sítě v České republice zahájil 1. března 2000 s označením služeb Oskar. Do konce prvního pololetí 2001 Oskar získal více než 540.000 zákazníků, což jej staví na přední místo mezi operátory startujícími ze třetí pozice.