Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek

Vodafone podruhé získal certifikát Best in Test za kvalitu hlasových služeb a datových přenosů od P3 communications

06. června 2017

Společnost P3 communications, vedoucí mezinárodní konzultační, inženýrská a testovací společnost, která v telekomunikačním sektoru nabízí široké portfolio nezávislých technických a konzultantských služeb, provedla testování sítě Vodafone v České republice již podruhé. Měření prostřednictvím více než 2000 hovorů a 1600 datových přenosů i v letošním roce ukázalo, že Vodafone v rámci testu nabízel nejrychlejší datové přenosy a nejspolehlivější hlasové služby. Díky 885 bodům z tisíce možných Vodafone opět získal certifikát „nejlepší v testu“ (Best in Test).

Měření společnosti P3 communications se uskutečnilo v České republice v dubnu a květnu 2017. Testy probíhající v 30 městech a na cestách mezi nimi potvrzují kvalitu sítě Vodafonu. Měření dosáhla skvělých výsledků jak v kvalitě hlasových hovorů, tak v kvalitě datových spojení. V obou kategoriích síť Vodafonu obhájila nejvyšší bodové hodnocení z loňského roku.

„To, že jsme již podruhé za sebou získali certifikát Best in Test, potvrzuje vysokou kvalitu naší sítě a náš příspěvek k rozvoji digitální ekonomiky v České republice. Výsledky testu opět potvrzují, že mobilní připojení je v Česku na velmi vysoké úrovni,“ říká Jiří Báča, generální ředitel Vodafonu.

Měření probíhalo v Praze, Brně, Plzni a dalších 27 městech a při přesunech mezi nimi. K měření byly použity mobilní telefony Samsung Galaxy S7 pro měření kvality hlasových a datových služeb. Telefony nabízí využití všech LTE frekvencí používaných operátory v České republice. Letos poprvé bylo součástí měření také ověřování kvality volání prostřednictvím LTE - VoLTE. K tomuto testu byly využity telefony Samsung Galaxy S7.

Úspěšnost sestavení a dokončení hovoru z mobilu na mobil dosáhla v síti Vodafone 98,8 procenta ve velkých městech a 97,4 procenta v menších městech a 97,0 procenta na cestách mezi nimi. Celkově získal Vodafone v testu hlasových služeb 342 bodů ze 400 možných, Operátor 2 získal 326 bodů a Operátor 3 obdržel 285 bodů.

V případě datových služeb poskytovaných na LTE 4G získal Vodafone 543 bodů z 600 možných, Operátor 2 získal 525 bodů a Operátor 3 dosáhl na 533.

Ve velkých městech společnost P3 communications naměřila v síti Vodafonu při testu desetisekundového stahování dat průměrnou hodnotu 49,523 Mbps. Operátor 2 dosáhl rychlosti 28,846 Mbps a v síti Operátora 3 se data stahovala průměrnou rychlostí 30,140 Mbps.

Spolehlivost hovorů VoLTE, dosáhla v síti Vodafone 98,7 procent, 96,9 procent v síti Operátora 2 a 97,7 procent v síti Operátora 3. Všechny úspěšně sestavené VoLTE hovory v síti Vodafonu byly úspěšně dokončeny. V síti Operátora 2 byl podíl přerušených hovorů 0,7 procenta a v síti Operátora 3 činil tento podíl 0,2 procenta.

Měření společnosti P3 communications je nezávislé. Společnost operátory předem o harmonogramu měření ani o měřících trasách neinformuje. Více informací, certifikát a mapu měření naleznete na stránkách společnosti P3 communications: http://www.p3-networkanalytics.com/certificates/certificates-by-country/.

 

O P3 communications

P3 communications je přední mezinárodní poradenská a testovací společnost s rychle se rozrůstajícím týmem více než 3000 konzultantů a inženýrů, kteří pracují na vývoji a implementaci inovativních řešení komplexních technologických výzev současnosti. P3 s obratem více než 300 milionů EUR nabízí široké portfolio služeb a nástrojů pro automobilový, letecký, telekomunikační a energetický průmysl. P3 přináší hmatatelnou hodnotu, která pomáhá klientům uspět v každé fázi, od inovací až po implementaci. V oblasti telekomunikací nabízí P3communications nezávislé technické a manažerské poradenské služby včetně plánování sítí, celkové optimalizace, bezpečnosti, testování kvality služeb (QoS) a kvality uživatelské přívětivosti (QoE), mezinárodního benchmarkingu, testování zařízení a akceptačních služeb. Mezi klienty P3 patří síťoví operátoři, prodejci a výrobci síťové infrastruktury a koncových zařízení, bezpečnostní složky a regulační orgány po celém světě. Více na adrese www.p3-group.com.s