Vodafone

Vodafone fandí novopečeným tatínkům, nabízí jim 5 dní placeného volna

22. června 2016

Vodafone jako jedna z prvních firem v České republice zcela dobrovolně poskytuje tatínkům a partnerkám maminek 5 dní volna po narození jejich potomků. Při příležitosti Dne otců promluvili Vodafone tatínci, kteří tento firemní benefit využili.

V současné době pracuje ve Vodafonu 52 % rodičů, z toho 48 % otců, na které v průměru připadá 1,76 dítěte. Vodafone se snaží tatínky dlouhodobě podporovat a jako jedna z prvních firem jim zcela dobrovolně poskytuje 5 dní volna po narození jejich potomků.

 „Volno pro tatínky je rozhodně skvělá věc na všechno kolem zajišťování dokumentů, obíhání úřadů a srovnání si myšlenek. S příchodem prvního dítěte se toho změnilo víc, než jsem čekal. Je to skvělý benefit, který mi dokázal v nové situaci pomoct,“ svěřuje se Tomáš Krejza, Regionální manažer prodeje. „Velice jsem ocenil týden dovolené navíc v době, kdy se nám narodily naše děti. Každý, kdo již prošel touto životní etapou, by tento lidský přístup od svého zaměstnavatele určitě ocenil,“ potvrzuje Mirek Bula, Head of Governance.

V rámci oslav Dne otců rozdával Vodafone tatínkům CD s mluvenými pohádkami. Pro všechny muže také zorganizoval fotbalový turnaj, na kterém se vybíralo dobrovolné startovné. Výtěžek z akce zdvojnásobila Nadace Vodafone a poukázala na účet neziskové organizace Mimo Domov, se kterou Vodafone spolupracuje v rámci lokální kampaně celosvětové iniciativy HeForShe. Peníze budou využity na podporu dětí z dětských domovů formou úhrady kurzu, který jim usnadní start do nového života.

Vodafone dlouhodobě podporuje také rodiče, kteří se z mateřské dovolené chtějí rychle vrátit zpět do pracovního tempa, a nabízí jim řadu unikátních benefitů. Po uplynutí šestiměsíční mateřské dovolené mohou zaměstnanci využít pracovní doby zkrácené na 30 hodin týdně, kterou jim ale Vodafone zaplatí jako plný úvazek. Půl roku po návratu do zaměstnání navíc Vodafone rodičům dorovná rozdíl mezi mzdou ve Vodafonu a finanční podporou od státu za prvních 16 týdnů mateřské dovolené.

Zaměstnanecké benefity hrají v HR strategii Vodafonu důležitou roli. Rodičům i většině ostatních zaměstnanců, jimž to náplň jejich práce umožňuje, vychází Vodafone vstříc také prostřednictvím režimu Flexi Office, kdy většina zaměstnanců nemá své pevné pracovní místo. Díky kombinaci režimů home office a Flexi Office jsou zaměstnanci motivování pracovat odkudkoli a mohou klidně zůstat doma s dětmi, když jsou nemocné.