Vodafone zajistí připojení k síti pro služby Care Connect nového vozu ŠKODA Kodiaq
Včera představený vůz ŠKODA Kodiaq je díky technologii od společnosti Vodafone prvním modelem tohoto výrobce, který je plně připojený k síti. Elektronická SIM karta, která je v inovativním SUV voze zabudovaná, zajišťuje stálé připojení přes rychlou síť Vodafone. Díky té má majitel vozu prostřednictvím služeb Care Connect neustále k dispozici velké množství informací o stavu vozidla. Mezi ně patří například údaje o místě, kde byl automobil naposledy zaparkován, informace o tom, zda jsou okénka otevřená či zavřená, údaje o zbývající dojezdové vzdálenosti a mnoho dalšího. Součástí služeb Care Connect je rovněž tlačítko nouzového volání eCall. Tato služba by se v Evropě měla stát standardním vybavením vozů až v roce 2018, ve voze ŠKODA Kodiaq je však k dispozici jako součást služeb Care Connect již nyní. Značka ŠKODA je po automobilkách VW a Audi již třetí automobilkou koncernu Volkswagen, která vkládá svou důvěru do řešení od společnosti Vodafone v oblasti technologie IoT (Internet of Things). Vůz Kodiaq je prvním modelem automobilky ŠKODA s vestavěným připojením k síti od společnosti Vodafone, další by měly následovat.
Služby ŠKODA Care Connect zahrnují vzdálený přístup, proaktivní servis a nouzové volání. Zabudovaná elektronická SIM karta umožňuje prostřednictvím aplikace pro chytré telefony nebo webové aplikace přístup k nejrůznějším údajům o vozidle. Nyní je tak již možné například vozidlo na dálku lokalizovat a zjistit, zda je zamčené či zda jsou zavřená okénka.
Mezi další funkce vzdáleného přístupu patří např. online upozornění při spuštění alarmu, oznámení o opuštění vozidla uživatelem přednastavené oblasti nebo ovládání klaksonu a výstražných světel (např. pro snazší lokalizaci vozu na parkovišti). Prvky proaktivního servisu pak umožní naplánovat online servisní prohlídku nebo konzultovat dotazy přes infolinku. V případě potřeby lze přivolat pomoc na cestě, která zároveň obdrží přesné informace o konkrétní závadě na vozidle. Technika navíc v reálném čase zaznamená případnou nehodu a automaticky naváže kontakt s centrálou nouzového volání značky ŠKODA. Tato služba je funkční po celé Evropě. Veškerá komunikace s vozidlem ŠKODA Kodiaq probíhá v uzavřeném a zabezpečeném systému. SIM karta, která je ve vozidle pevně zabudovaná, je propojena se systémem servisních služeb automobilky ŠKODA a data přijímá a odesílá výlučně v rámci tohoto systému. Veškerá data a funkce vozidla jsou tak chráněny proti útokům zvenčí.