Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

Vyúčtování a platba

Máte-li otázky týkající se vašeho vyúčtování, způsobů jeho úhrady nebo vašich plateb, v této záložce na ně najdete detailní odpovědi.  

Často kladené otázky

Kdy mi bude vystaveno Vyúčtování?

V elektronické podobě máte Vyúčtování k dispozici nejpozději do 3 dní od ukončení zúčtovacího období. Najdete ho ve své Samoobsluze v sekci Útrata a Vyúčtování – Vyúčtování. Pokud máte aktivní Tištěné vyúčtování, obdržíte ho do 7 pracovních dní, tedy rychleji než u vašeho dřívějšího OneNet řešení.

Jaké zúčtovací období si mohu nastavit?

Zúčtovací období může začínat vždy 4., 10., 16., 20. nebo 25. den v měsíci. Záleží na vás, který termín vám bude vyhovovat. Domluvte se svým osobním konzultantem. Informaci o zúčtovacím období naleznete např. v pravém horním rohu na vašem Vyúčtování. 

Kde najdu své Vyúčtování?

Vyúčtování najdete ve formátu PDF ve své Samoobsluze sekci Útrata a Vyúčtování – Vyúčtování. Můžete si ho otevřít také přímo ve svém telefonu v aplikaci Můj Vodafone, případně vám ho pošleme e-mailem nebo poštou, pokud máte tento typ zasílání Vyúčtování aktivní.

Chcete dostávat Vyúčtování v tištěné podobě?

Snažíme se chránit přírodu, a proto dáváme přednost elektronickému vyúčtování. Pokud si však přejete zachovat Tištěné vyúčtování, kontaktujte prosím svého osobního konzultanta. Za každé Tištěné vyúčtování standardně účtujeme poplatek podle Ceníku služeb. Máte ale možnost domluvit si se svým osobním konzultantem případnou slevu.

Jak uhradit Vyúčtování?

Vodafone vám nabízí velké množství variant, jak uhradit Vyúčtování. Vyberte si tu nejlepší právě pro vás.

  • Inkaso - nejpohodlnější způsob úhrady. Pravidelné platby jednou nastavíte a pak už se o nic nestaráte. Nemusíte hlídat splatnost Vyúčtování a neztrácíte každý měsíc čas platbou. Inkaso může proběhnout až 8 dní před splatností.
  • Bankomat - jednoduše a rychle. Stačí jen zadat telefonní číslo. Platba je připsána do 24 hodin. (V bankomatech České spořitelny lze zadat pouze jednorázový příkaz, nikoliv standardní on-line platbu, proto připsání platby zabere až 3 pracovní dny.)
  • Bankovní převod - z účtu u kterékoli banky prostřednictvím příkazu k úhradě. Po splatnosti příkazu dostaneme platbu nejdéle do 3 pracovních dnů.
  • Platební karta – online v Internetové samoobsluze nebo v aplikaci Můj Vodafone. Vyúčtování nelze platit zahraničními kartami. Platba bude připsána nejpozději do 24 hodin.
  • Platba z mobilu (M-platby) - kdykoliv a kdekoliv. Platba bude připsána nejdéle do 24 hodin.
  • Platba pomocí QR kódu - QR platba vám usnadní vyplnění platebního příkazu v mobilní bankovní aplikaci a platba u nás bude nejpozději do 3 pracovních dnů.
  • Poštovní poukázka - klasika, ale zrovna rychlé to není. Platba k nám dorazí za 3 až 5 pracovních dnů.
  • Hotovostní platba na pobočce ČSOB banky. Platba je na našem účtu následující pracovní den.
  • Platba ze zahraničí  – z účtu zahraniční banky.
  • Ve všech prodejnách Vodafonu prostřednictvím služby Platba expres – platba je připsána ihned po zadání do systému.

Jak si aktivovat inkaso?

Tímto způsobem platby ušetříte spoustu času a starostí. Inkaso si snadno nastavíte ve dvou krocích:

  1. Zřízení inkasa u banky
    • Nastavte souhlas k inkasu ve prospěch našeho bankovního účtu 217077033/0300
    • Nezadávejte žádný variabilní ani specifický symbol
    • Nastavte si inkasní limit, tj. maximální měsíční částku, která může být převedena z vašeho účtu na účet Vodafonu. Nastavte si jej v dostatečné výši, abyste neprovolali více a banka pak nezablokovala platbu. O neuhrazeném Vyúčtování vám dáme vědět pomocí SMS.
  1. Aktivace inkasa u Vodafonu
    • Přihlaste se do Samoobsluhy
    • Jděte na stránku Nastavení služeb – Nastavení Vyúčtování a limitů
    • V části Inkaso klikněte na tlačítko Zobrazit a poté označte kliknutím položku Zapnout. Vyplňte potřebné údaje (číslo svého bankovního účtu včetně kódu banky a případného předčíslí).
    • Nakonec klikněte na Uložit. Provedenou aktivaci inkasa vám potvrdíme SMS zprávou.

 

POZOR – jestliže si aktivujete inkaso až po vystavení Vyúčtování, platba neproběhne, resp. proběhne až od dalšího zúčtovacího období. Aktuálně vystavené Vyúčtování tak budete muset uhradit jiným způsobem. Proto si inkaso aktivujte ještě před vystavením Vyúčtování.

Co najdu ve Vyúčtování?

  • Hlavní přehled
    Zde zjistíte, jestli máte své platby v pořádku nebo jestli máte přeplatek či nedoplatek.
  • Souhrnný rozpis Vyúčtování za služby
    Zde naleznete souhrn slev, sdílených služeb, poplatků a rozpis vašich čísel.
  • Rozpis Vyúčtování za služby – jednotlivá čísla
    Zde uvidíte rozpis k jednotlivým číslům.
  • Podrobné Vyúčtování (ve formátu PDF)
    Zde uvidíte konkrétní čísla, na která jste volali, psali SMS nebo posílali MMS. Snadno si ho nastavíte ve své Samoobsluze v sekci: Vyúčtování a přehledy – Nastavení vyúčtování – Typ Vyúčtování – Podrobné vyúčtování.

Abyste se ve svém Vyúčtování s přehledem zorientovali, využijte našeho interaktivního průvodce. Stačí najet myší na položku, která vás zajímá, a poté se vám zobrazí její popis.

Kromě údajů o vašem účtu najdete ve Vyúčtování také důležité informace o změnách Všeobecných podmínek.

Co znamená ve Vyúčtování položka „Převod haléřového vyrovnání z předchozího období“?

Protože chceme zákazníkům umožnit také platby pomocí poštovních složenek (kde lze platit pouze v celých korunách), tak nepožadujeme platbu haléřů ihned po skončení daného zúčtovacího období.

Haléřové částky převádíme automaticky do následného období (Vyúčtování), kde je sečteme s případnými jinými nedoplatky či dobropisy a určíme částku za uplynulé období (viz řádek "Nedoplatek z minulého období"). Po součtu s aktuální útratou a po započtení převodu haléřového vyrovnání dostaneme částku k platbě (viz řádek "Celkem k platbě").

Co je opravný daňový doklad (dobropis)?

Opravný daňový doklad vám vystavujeme v případě, že dodatečně měníme ceny v již vystaveném Vyúčtování (např. vám vracíme finanční částku za dodatečně uznanou slevu na služby). Vrácená částka je vždy označena jako mínusová. Není to tedy výzva k platbě, ale naopak vás informujeme, že vám uvedenou částku odečteme v nejbližším vystaveném Vyúčtování. Vše automaticky spočítáme za vás a dobropis zohledníme vždy hned v následujícím období.

Opravný daňový doklad slouží také jako doklad pro daňové a účetní účely. Doklad vám zašleme stejným způsobem jako vaše Vyúčtování (elektronicky nebo poštou). Najdete ho také ve své Samoobsluze v sekci Útrata a Vyúčtování – Vyúčtování.

Je možné vystavit vrubopis?

Vrubopisy standardně nevystavujeme. Případnou chybu v aktuálním Vyúčtování vyřešíme opravnou položkou ve Vyúčtování následujícím. Usnadníme tím administrativu také vám, nemusíte pak řešit zaúčtování velkého množství dokladů.

Jak poznám, zda mám uhrazená Vyúčtování za uplynulá zúčtovací období?

Částku k úhradě za aktuální zúčtované období naleznete pod položkou Celkem k platbě za zúčtované období. Pokud nebylo uhrazeno některé z předcházejících Vyúčtování, zohledníme tuto částku na faktuře pod položkou Nedoplatek z minulého období. Položka Celkem k platbě zahrnuje jak částku za aktuální zúčtované období, tak částku za minulá zúčtovaná období.

Kdy mám zaplatit Vyúčtování?

Na každém Vyúčtování je vždy vyznačeno datum splatnosti, které připadá na 18. den po vystavení faktury, není-li ve vaší smlouvě uvedeno jinak. To je nejzazší termín, kdy by měla být platba připsána na účet Vodafonu. O nezaplaceném Vyúčtování vás budeme vždy informovat pomocí SMS na vaše kontaktní telefonní číslo. Zkontrolujte si proto prosím pečlivě, že vaše kontaktní telefonní číslo je aktuální.

Nestíhám zaplatit Vyúčtování včas. Co mám dělat?

Pokud víte, že nestihnete Vyúčtování uhradit do data splatnosti, spojte se prosím se svým osobním konzultantem. Bude-li to možné, domluvíme se na posunutí data blokace. Za tento posun vám naúčtujeme poplatek v souladu s platným Ceníkem služeb.

Pokud máte dobrou platební historii (včas uhrazená poslední 3 Vyúčtování), můžete si datum blokace posunout zdarma v Internetové samoobsluze Můj Vodafone v sekci „Můj účet – Stav účtu“. Tato možnost se vám zobrazí, pouze když splňujete podmínku dobré platební historie.

Pokud Vyúčtování nezaplatíte do data splatnosti, jsme oprávněni vám v souladu se Všeobecnými podmínkami a platným Ceníkem služeb omezit využívané služby a naúčtovat vám Poplatek za blokaci služeb.

Jak si ověřím, že jste přijali mou platbu?

Přijetí platby můžete nejrychleji ověřit v Internetové samoobsluze muj.vodafone.cz. V menu „Útrata a Vyúčtování“ vyberte „Historie Vyúčtování a plateb“. Pro vstup do Samoobsluhy je nutné znát administrátorské heslo nebo heslo plátce.  

Pokud jsou všechny vaše platby Vyúčtování v pořádku, budete mít v položce „Částka k zaplacení“ nulovou částku a neuvidíte ani žádnou výzvu k platbě. Aby byla platba vašich Vyúčtování opravdu bez starostí, informujeme vás o přijetí platby prostřednictvím SMS zprávy. Částku nižší než 120 Kč vč. DPH nemusíte hradit ihned, přičteme vám ji k následujícímu Vyúčtování.

Kde najdu informace potřebné pro provedení platby?

Všechny platební informace najdete ve svém Vyúčtování, v Internetové samoobsluze muj.vodafone.cz nebo v aplikaci Můj Vodafone. Po vystavení faktury vám navíc pošleme informační SMS. Kromě částky k platbě zde uvidíte další údaje pro platbu vybraným způsobem. 

Specifický symbol je číslo plátce a je stejné pro všechny vaše platby. Variabilní symbol je číslo daného Vyúčtování. Na každém Vyúčtování v položce „Celkem k platbě“ najdete částku k úhradě a pod ní datum splatnosti