Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

19. dubna 2022

Základ úspěšného online marketingu firem a e-shopů? Buďte vidět

Odhadovaná doba čtení 2 minuty

Pandemie covidu-19 podpořila zájem místních o lokální podniky a tento trend stále setrvává. Proto byste se měli zamyslet, zda děláte vše pro to, aby si vás všimli lidé, kteří bydlí ve vašem okolí.

Vlastníte pekárnu, do které si ráno zákazníci chodí pro čerstvé pečivo nebo na snídani? Pomáháte lidem, když si zabouchnou klíče, potřebují nabrousit nože nebo koupit dárek na poslední chvíli, takže nemohou čekat na jeho doručení? Pak je důležité, aby vaši zákazníci věděli, že jste nablízku. Jak na to? Přečtěte si tyto 4 tipy, jak být lépe vidět.

1. Nastavte si firemní profil na Seznamu a Googlu

Firemní profil Google (Google My Business) zobrazuje informace o vaší firmě. Kromě základních informací jako je adresa a zobrazení pobočky na mapě, odkaz na vaše webové stránky, kontaktní informace a otevírací doba tu jsou také recenze zákazníků či fotografie místa. Vaši zákazníci tak mají jasnou představu, co je čeká, až za vámi vyrazí.

Díky tomu, že profil Google My Business obsahuje tolik informací, je 2,7x vyšší pravděpodobnost, že uživatelé budou považovat vaši firmu za serióznější a pravděpodobnost, že vás navštíví, se zvyšuje o 70 %. Proto s firemním profilem neotálejte.

Obdobnou funkci představuje také firemní profil Firmy.cz. Zde si kromě základních informací (kontakt, adresa, fotografie, recenze apod.) můžete připlatit za tzv. Seznam Naplno, díky kterému získáte několik vylepšení svého profilu a možnost ho podpořit, aby se uživatelům v okolí lépe zobrazoval.

2. Zadejte si lokalitu na sociální sítě

Kromě map a vyhledávání se zaměřte i na sociální sítě. Mnoho lidí dnes vyhledává podniky například podle Instagramu nebo Facebooku. Pokud uživatele zaujmete příspěvky na svých sociálních sítích, kde interagujete se svými fanoušky, je možné, že vás budou chtít navštívit. Proto svůj profil důkladně vyplňte a nezapomeňte jak na adresu kamenné prodejny, tak na odkaz na vaše webové stránky.

Sociální sítě jsou navíc skvělým místem pro uživatelské recenze. Ty jsou důležitou součástí rozhodování při nakupování pro více než 90 % spotřebitelů. Důležitá rada: Nebojte se negativních recenzí. Pravděpodobně se vám časem na profilu nějaké objeví, lidé ale pravděpodobněji budou věřit podniku, který má dobré i špatné recenze a ne jen pozitivní hodnocení.

3. Pracujte s placenými kampaněmi

Placené kampaně ve vyhledávání (PPC) vám pomohou především v případě, že je konkurence ve vašem oboru vysoká nebo potřebujete zaujmout uživatele, kteří řeší aktuální problém (například hledají nejbližší květinářství cestou domů nebo místo v okolí, kam by si zašli na oběd). Také e-shopům pomohou dostat se na přední pozice ve vyhledávání, i když se na nich organicky nezobrazujete, a tím zvyšují pravděpodobnost, že na vaše stránky uživatel klikne a váš podnik/e-shop navštíví.

4. Více kurzů, které vám pomohou nastartovat online marketing, čeká ve Vodafone Digiakademii

V tomto článku jsme se dotkli pouze pár zajímavých tipů. Více podrobnějších informací jsme pro vás přichystali ve video kurzech Vodafone Digiakademie. Díky nim se lépe zorientujete v online marketingu a budete si více vědět rady, až budete stavět svou vlastní marketingovou strategii.

Aktuálně se můžete proškolit za pomoci celkem 11 tematických bloků, které vás provedou základními oblastmi online marketingu včetně znalostních testů, na kterých si otestujete své nově nabyté znalosti. A to nejlepší: Zákazníci Vodafonu Business mají přístup do Digiakademie zcela zdarma. Nebo si přečtěte také další praktické články, jako je tento, zde na našem V-Hubu.