Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek pevny-internet convergence sixtyplus Odměny Dárek Neomezeně Poslat dokument Marketing Digitální fotoaparát Domácí zábava

30. března 2022

Úvod do online marketingu

Odhadovaná doba čtení 2 minuty

Že online marketing a vaše firma nejde dohromady? Pokud nejste online, pravděpodobně vám utíká řada příležitostí a nových zákazníků.

S rozvojem technologií a digitalizace byste v době, kdy je více než 5,4 miliardy lidí na planetě a téměř 90 % lidí v Evropě připojeno k internetu, měli online marketing zařadit do své firemní strategie. Přečtěte si proč a jak na to.

Co všechno je online marketing

Online marketing je nadřazeným slovem pro všechny aktivity, které děláte v prostředí internetu za účelem podpory prodeje svých služeb, produktů či jednoduše sebe. To znamená například:

  • Firemní stránky (web, magazín, e-shop) – Internetové stránky bývají základním kamenem vaší prezentace na internetu a z většiny internetových kampaní či reklam uživatele budete chtít vést právě sem. Tady se totiž vaši zákazníci dozví vše, co k nákupu potřebují, a třeba si i zakoupí váš produkt či službu. Platí, že lépe uspějí stránky s atraktivním designem, přívětivým a responzivním rozhraním (ux) a texty, které zaujmou jak čtenáře, tak i vyhledávače (více viz bod SEO).
  • Placená reklama na internetu (PPC) – Jeden ze způsobů, jak na své stránky získat více zákazníků, je PPC reklama. Zkratka PPC pochází z anglického „pay per click“ – tedy platba za to, že se někdo z reklamy proklikne na váš web. Na tuto reklamu narazíte především ve výsledcích vyhledávání, nebo kdekoli na internetu (například ve zpravodajských článcích či na fórech) ve formě tzv. banneru, kde si kromě textu už můžete pohrát i s grafickým formátem.
  • Komunikace a reklama na sociálních sítích – Sociální sítě jako Instagram, LinkedIn, Facebook, Tik Tok, Twitter a další jsou skvělým místem pro komunikaci s vašimi stálými zákazníky i objevování potenciálních nových zákazníků. Nejprve byste ale měli zjistit, na kterou sociální síť se zaměřit, které síti dávají přednost vaši zákazníci. S tím vám pomůže hned druhý kurz ve Vodafone Digiakademii zaměřený na analýzu vaší cílové skupiny.
  • E-mailing (newslettery) – Newslettery vás spojují přímo s koncovým zákazníkem a dokážou vám pomoci s jeho budováním i utužováním.
  • SEO – Optimalizace pro vyhledávače je soubor různých faktorů, které vám mohou pomoci ovlivnit především to, jak vysoko se umístíte ve výsledcích vyhledávání.

Aby tyto aktivity dávaly smysl a přinášely vám skutečný užitek, je důležité nejprve promyslet marketingovou strategii a přístup, se kterým se do jednotlivých oblastí pustíte. A také způsob, kterým si změříte, kolik lidí na vaše stránky chodí z které reklamy. Rádi byste se v této oblasti vzdělali více? Pak zabruste mezi vzdělávací kurzy ve Vodafone Digiakademii.

Sebevzdělávání pro podnikatele zdarma

Úvod do online marketingu i další video kurzy, které vám pomohou být online, najdete na Vodafone Digiakademii. Aktuálně se můžete proškolit za pomoci celkem 11 tematických bloků, které vás provedou základními oblastmi online marketingu a jejich převedením do praxe (včetně znalostních testů). A to nejlepší: Zákazníci Vodafonu Business mají přístup do Digiakademie zcela zdarma.

Průvodce balíčkem na podporu oživení EU po pandemii pro malé a střední firmy

V roce 2020 Evropská unie v reakci na vypuknutí pandemie covidu-19 vytvořila podpůrný balíček NextGenerationEU za účelem podpory hospodářského oživení a lepší přípravy evropské ekonomiky na budoucnost po pandemii.