Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek pevny-internet convergence sixtyplus Odměny Dárek Neomezeně Poslat dokument Marketing Digitální fotoaparát Domácí zábava

9. června 2022

Jaké metriky sledovat v rámci webové analytiky

Odhadovaná doba čtení 3 minuty

Reklamní kampaně jsou nastavené, obsah nasazený, vše běží, jak má… Teď ještě zbývá vše správně vyhodnotit. Webová analytika vám pomůže doměřit, zda se vám daří v tom, co jste si usmysleli. Nabídne vám ale ještě víc.

Kromě úspěšnosti reklamních kampaní a reakcí těch, kterým se kampaně zobrazily, vám analytika umožní pochopit chování návštěvníků na vašem webu. Nebo si díky naměřeným datům můžete otestovat nový obsah či funkci stránek a rozhodnout se pro úspěšnější řešení (např. pomocí A/B testování).

5 metrik, které můžete (a měli byste) mít v hledáčku

Než se do čehokoli vrhnete, zamyslete se, podle čeho budete měřit úspěšnost obsahové kampaně (nebo třeba nasazení nové funkcionality na webu). Stanovte si jasné cíle, KPIs a sledujte, jak se jim daří – například v Google Analytics.

Výsledek můžete hodnotit pomocí následujících vybraných metrik:

1. Bounce rate

Pokud na svůj web vodíte návštěvníky například z vyhledávání nebo obsahových kampaní, můžete sledovat tzv. bounce rate – míru opuštění stránky. Tedy případ, kdy se návštěvníci prokliknou na váš web a zase odejdou, aniž by se dostali na jakoukoli další stránku.

Bounce rate vám prozradí, jestli lidé na stránce našli to, co očekávali, když na váš odkaz klikli, jestli je obsah zaujal nebo zda nemáte nějaký technický problém na stránce, jako například dlouhá doba načtení, neatraktivní design, špatná orientace na stránkách apod. Obecně platí, že čím menší bounce rate, tím lépe. Konkrétní výši ale může ovlivnit řada faktorů, proto očekávání uzpůsobujte vlastnímu publiku, oboru a zkušenostem.

2. Sessions a pageviews

Údaj pageviews vám řekne, kolikrát někdo klikl na váš odkaz a zobrazil si vaši stránku. Tím zjistíte, zda na ni vůbec někdo chodí, jestli má zajímavý obsah a těší se velké čtenosti. Sessions vám pak prozradí, co u vás návštěvník dělal, jak dlouho si četl obsah konkrétní stránky nebo kolik podstránek prošel, než z webu odešel.

Tyto informace vám mohou pomoci zjistit, proč lidé odcházejí z vašich stránek, aniž by provedli konverzi (vyplnili formulář, odeslali objednávku apod.). Nebo třeba jestli se chovají tak, jak očekáváte, zda dostanou se ke klíčovým informacím a udělají to, co po nich žádáte, nebo na webu bloudí a ztrácí se.

3. Traffic sources

Lidé se k vám mohou dostávat z mnoha různých zdrojů. Tím může být:

  • PPC reklama
  • Odkaz v externím médiu
  • Odkaz v internetovém fóru
  • Reklama na sociálních sítích

Pokud z metrik zjistíte, že k vám chodí hodně návštěvníků z konkrétního zdroje – například sociálních sítí, může to být znamením se o tento zdroj zajímat více a podřídit tomu svou marketingovou strategii. Kromě příchodu navíc můžete sledovat i to, kam (na jaké stránky) návštěvníci odchází.

4. Jaká zařízení vaši zákazníci používají

Co více platí na vaše zákazníky: brouzdají po vašich stránkách z mobilního prohlížeče, tabletu, nebo počítače? Stále stoupá počet lidí, kteří používají primárně mobilní zařízení. Podle toho, jaká zařízení či operační systémy používají vaši návštěvníci webu, se můžete rozhodnout, jak jim své stránky uzpůsobíte, aby se na webu dobře orientovali a jeho použití pro ně bylo příjemné.

5. Noví vs. vracející se návštěvníci

Z webové analytiky můžete zjistit, co jsou zač lidé, kteří k vám přicházejí. Snažíte se nalákat nové zákazníky? Vrací se k vám rádi ti, kteří už u vás nakoupili? Pokud provozujete e-shop, jistě pro vás bude důležité pěstovat vztah se stálými zákazníky. Proto v první řadě musíte zjistit, kdo jsou (tedy kdo je vaše cílová skupina), a nabízet jim obsah, který je zajímá.

Hledáte více informací? Vyzkoušejte Vodafone Digiakademii

Stále máte víc otázek než odpovědí? Nevíte, jak si poradit s webovou analytikou a dalšími výzvami svého onlinu? Ve Vodafone Digiakademii jsme připravili podrobné videokurzy, které vás nenechají ve štychu. Provedou vás odbornějšími oblastmi kampaní v obsahové síti, pomohou s vyhodnocováním návštěvnosti a poradí i další tipy a triky pro úspěšný online marketing.

Do kurzů se může přihlásit každý, ale zákazníci Vodafone Business mají přístup do Digiakademie zcela zdarma.

Kromě videokurzů jsme pro vás sepsali také celou sérii vzdělávacích článků, které řeší další problematiky a výzvy online marketingu. Projděte si je na našem vzdělávacím portálu V-Hub a nastartujte svůj online marketing.

4 věci, na které byste neměli opomenout při nastavování kampaní v obsahové síti

Webové stránky už máte vyladěné, ale příliš lidí je nevidí? Chcete se dostat mezi lidi a oslovit nové relevantní uživatele? Pak zřejmě nastal čas na kampaň v obsahové síti. Než se do ní pustíte, přečtěte si, co k ní neodmyslitelně patří a na co nezapomenout, aby byla vaše kampaň úspěšná.