Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

13. srpna 2021

Jak vytvořit program diverzity a inkluze, který přiláká zákazníky i nové zaměstnance

Odhadovaná doba čtení 2 minuty

Program diverzity a inkluze (D&I) je pro firmy moderního střihu nutností. Pokud se vám ho podaří nastavit chytře, nejen, že poroste spokojenost a produktivita vašich zaměstnanců, ale můžete jeho prostřednictvím otevřít dveře mnoha novým talentům i potenciálním klientům.

Vytipovali jsme pro vás několik oblastí, na které byste měli při sestavování efektivní koncepce diverzity a inkluze měli pamatovat.

 

1)     Stanovte si cíle

Před zahájením jakékoliv iniciativy je důležité vědět, v jakém výchozím bodě se vaše firma nachází, abyste mohli účinnost koncepce snadněji vyhodnotit.

Existuje několik způsobů, jak zjistit, co si vaši zaměstnanci myslí o vašich zásadách v oblasti diverzity. Tento typ informací můžete získat prostřednictvím průzkumů a dotazníků. Pokud používáte pro interní komunikaci Microsoft Teams, využijte bezplatnou funkci pro vytváření anket, která se může hodit, pokud chcete získat základní přehled o názorech vašich zaměstnanců. Pokud se obáváte toho, že k vám zaměstnanci nemusí být vždy upřímní, zkuste provedením anonymního průzkumu pověřit třetí stranu.

 

2)     Napojte koncepci na vaše obchodní cíle

Opravdu efektivní program diverzity a ikluze musí být vždy propojen s celkovými obchodními cíli vaší firmy. Pokud totiž budou v nesouladu,bude velmi zajistit, aby koncepci přijali a podporovali všichni lidé z vaší firmy.

 

3)     Zjednodušujte

Při sestavování programu diverzity a inkluze dbejte na to, aby byl formulován co nejsrozumitelněji. Vaše nová iniciativa nemusí být nijak komplikovaná – ujasněte si, čeho chcete dosáhnout, a poté se podívejte na vhodné nástroje s co nejnižšími náklady, které vás k vašim cílům dovedou.

Můžete začít třeba pravidelnými poradami, na kterých se zaměstnanci budou moci podělit o své dosavadní zkušenosti, případně na své porady pozvěte odborníky za zajímavá témata z oblasti diverzity. Promítněte diverzitu a inkluzi do interních komunikačních kanálů, aby se vaše cíle dostaly snadněji pod kůži všem zaměstnancům.

 

4)     Buďte autentičtí

Úspěch programu diverzity a inkluze se odvíjí od vašeho vlastního přístupu. Pokud se budete snažit vybudovat opravdu inkluzivní pracoviště, na kterém mohou být zaměstnanci zcela autentičtí a vydávat ze sebe to nejlepší, dosáhnete větších úspěchů, než když se zaměříte jen na budování firemního PR.

V době sociálních sítí jsou lidé obecně velmi citliví na neautentická nebo nepravdivá tvrzení. Pokud o programu diverzity a inkluze hodně mluvíte, ale reálně v této oblasti mnoho kroků nepodnikáte, je jen otázkou času, kdy se vám tento přístup vymstí.

 

5)     Učte se, měřte a vyvíjejte se

Bedlivě sledujte, jak se vám daří naplňovat počáteční cíle. Jen tak totiž zjistíte, jestli je vaše strategie opravdu účinná a neplýtváte drahocenným časem.

Rozhovory se zaměstnanci o vaší iniciativě by neměly být pouze jednorázovou akcí – musí se jednat o průběžný proces, kterým prokazujete, že výstupy poctivě měříte a čerpáte z nich i v praxi.

Bez neustálé zpětné vazby od zaměstnanců pravděpodobně nebudete schopni svou koncepci zlepšit a riskujete, že se bude jevit spíše jako zbytečné cvičení, než jako cenná časová investice.

Diverzita a inkluze jsou středobodem podnikání společnosti Vodafone. Na některé naše aktivity se můžete podívat zde.

Zobrazit další související témata

Využijte bezplatné online poradenství

Potřebujete zlepšit fungování vaší firmy v digitálním prostředí? Využijte naše bezplatné poradenství. Pomůžeme vám zorientovat se v tématech práce na dálku, digitální dovednosti a online bezpečnost. Naši specialisté jsou pro vás k dispozici na chatu každý pracovní den od 10. do 15. hodiny.