
Modem slouží pro připojení k internetu v případě, že od nás máte kabelový internet (UPC internet). Modem má stylový a elegantní design určený pro domácnosti, domácí kanceláře nebo menší podniky. Kontrolky na předním LED panelu indikují stav sítě. Intuitivní uživatelské rozhraní a instalační příručka vám pomohou jednoduše nastavit extrémní výkon Wi-Fi sítě.
Technické specifikace:
- Kabelový modem EURO DOCSIS® 3.0 WIFI EMTA.
- 4x Ethernet 10/100/1000 se signalizací provozu (4 konektory RJ-45 pro přístup k internetu), 2x RJ-11 pro telefon, 1x konektor koaxiálního kabelu.
- Bezdrátové připojení Wi-Fi ve verzích 2,4 GHz (IEEE 802.11b/g/n) a 5 GHz (IEEE 802.11n/ac) vysílající duálně (najednou). Modem má interní Wi-Fi antény. Rychlost připojení k internetu závisí na objednaném tarifu a místních podmínkách a liší se od maximální rychlosti domácí Wi-Fi sítě.
- Rozměry modemu jsou 70 × 220 × 160 mm.
- Napájecí napětí: 230 V (AC), maximální příkon: 30 W, průměrný příkon: 11,6 W, adaptér AC/DC: ADAPTÉR 30 W, 12 V, DC/2,5 A.
Stáhněte si:
Co znamenají kontrolky na modemu?
Bezchybný provozní režim indikuje rozsvícená kontrolka napájení zepředu pod nápisem Connect Box bíle (režim router) nebo zeleně (režim bridge), ostatní kontrolky na předním panelu při standardním provozu nesvítí.
Kontrolka napájení (pod nápisem Connect Box zepředu)
- Svítí - kabelový modem je zapnutý.
- Bliká bíle/zeleně - zařízení se spouští nebo dochází k ladění do sítě.
- Bliká (svítí) trvale červeně - na modemu je evidována závada.
Ostatní kontrolky na předním panelu modemu se objeví jen v okamžiku, kdy některá funkce modemu není k dispozici, po zapnutí zařízení (po několika minutách samovolně zhasnou), případně při výpadku signálu nebo jiné závadě.
Kontrolka Wi-Fi
- Bliká zeleně - Wi-Fi se zapíná.
- Svítí zeleně - Wi-Fi je připraveno a vysílá.
- Svítí červeně - porucha bezdrátové funkce.
Kontrolka online (šipky nahoru a dolů)
- Bliká zeleně - skenování kanálů, vyhledávání připojení k internetu.
- Svítí zeleně - kanály naladěny, zařízení je připojeno k internetu.
Telefon
- Svítí - telefon je připojen a aktivován.
Tlačítko WPS
- Tlačítko slouží k připojení bezdrátových zařízení s podporou protokolu WPS. Po stisknutí se na krátkou dobu rozsvítí všechny kontrolky nad tlačítkem zeleně.
Ethernet 1-4 (zezadu modemu)
- Bliká nebo svítí - signalizace odesílání/přijímání dat ze zařízení za modemem, standardní provozní stav.
- Nesvítí - port není obsazen, připojené zařízení je vypnuté.
Jak se dostanu do administrace modemu?
- Přihlaste se k Wi-Fi síti modemu nebo se připojte síťovým kabelem a do prohlížeče zadejte adresu
http://192.168.0.1
. Pokud používáte vlastní Wi-Fi router a v sekci režim modemu jste vybrali režim modemu (bridge), je adresa pro vstup do administracehttp://192.168.100.1
. - Pro přístup do administrace potřebujete heslo, výchozí přihlašovací heslo najdete na štítku na modemu. Při prvním přihlášení si pro své bezpečí heslo můžete heslo změnit na vlastní. Později změnu provedete v administraci v menu Administrace - Změna hesla.
Jak zapnu Wi-Fi, jak můžu změnit název a heslo k Wi-Fi síti?
Ve výchozím nastavení je Wi-Fi síť zapnutá, název vaší sítě a heslo najdete na štítku na modemu.
- Přihlaste se do administrace modemu.
- Připojte se k modemu přes Wi-Fi nebo síťovým kabelem a zadejte do prohlížeče adresu
http://192.168.0.1
. Pro přihlášení použijte heslo, které jste si nastavili, případně výchozí heslo, které najdete na štítku na modemu. - Jděte do menu Pokročilá nastavení - Bezdrátová nastavení.
- V sekci Bezdrátový signál můžete povolit nebo zakázat vysílání Wi-Fi sítě na frekvenci 2,4 GHz a 5 GHz. V části Zabezpečení můžete upravit názvy vysílaných Wi-Fi sítí, heslo a další podrobnosti. Změny nezapomeňte uložit tlačítkem Použít změny.
Jak změním Wi-Fi kanál v případě rušení Wi-Fi sítě?
Před změnou nastavení si přečtěte podrobné informace k Wi-Fi kanálům.
- Přihlaste se do administrace modemu.
- Připojte se k modemu přes Wi-Fi nebo síťovým kabelem a zadejte do prohlížeče adresu
http://192.168.0.1
. Pro přihlášení použijte heslo, které jste si nastavili, případně výchozí heslo, které najdete na štítku na modemu. - Jděte do menu Pokročilá nastavení - Bezdrátová nastavení.
- V sekci Bezdrátový signál můžete vybrat ruční volbu kanálu a vybrat z roletky nový. Nastavení nezapomeňte uložit tlačítkem Použít změny.
Modem se chová nestandardně (píská, přehřívá se...)
- Vyzkoušejte restart modemu.
- Začněme tím nejjednodušším. Restartujte modem tím, že ho na několik minut odpojíte od elektřiny. Poté ho vyzkoušejte zapojit do jiné elektrické zásuvky a chvíli počkejte.
- Zkontrolujte zapojení všech kabelů a vypínač.
- Pokud modem nesvítí, zkontrolujte ze zadní strany zařízení, zda nedošlo k náhodné manipulaci s vypínačem pod napájecím kabelem. Vyzkoušejte, že vypínač řádně funguje a je v poloze I (zapnuto).
- V případě přetrvávajících potíží nás kontaktujte.
- Pokud se nepodařilo modem zapnout, případně vydává pisklavé zvuky nebo svítí (bliká) zepředu trvale červeně, ozvěte se nám a pokusíme se vše co nejrychleji napravit.
Naposledy upraveno 25. 4. 2020