nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek Vodafone

Co je Wi-Fi volání a v čem jsou jeho výhody?

  • Volání přes Wi-Fi znamená, že se dovoláte i z míst, kde není běžný signál, ale máte k dispozici Wi-Fi připojení.
  • U Vodafonu navíc využijete Wi-Fi volání i na telefonech, které ho běžně nepodporují, a to díky speciální aplikaci pro Android.
  • Telefony s nativní podporou Wi-Fi volání podporují také VoLTE (volání přes LTE síť).
Informace na této stránce se týkají zákazníků, kteří mají telefon, který Wi-Fi volání nativně podporuje. Pokud používáte Wi-Fi volání přes naši aplikaci, podívejte se na tuto stránku.
Jaké jsou hlavní výhody Wi-Fi volání?
  • Na příjmu jste i tam, kam běžný signál nedosáhne.
  • Přátelé se vám dovolají na vaše standardní telefonní číslo. Stejně tak vy můžete volat na běžná čísla z vašeho adresáře.
  • Můžete využít funkci přesměrování hovorů.
  • Wi-Fi volání využijete doma i v zahraničí.
  • Výsledná kvalita hovoru přes Wi-Fi je závislá na síle Wi-Fi signálu a na parametrech připojení daného poskytovatele.

S telefony, které umí Wi-Fi volání už z výroby, máte navíc tyto výhody:

  • Užijete si vysokou kvalitu hovorů HD Voice.
  • Když je vám hlas málo, přidáte si k hovoru i video. Tuto funkci nemusejí podporovat všechny telefony.
  • I když jde o Wi-Fi volání, fungovat vám budou i SMS a MMS.
Co potřebuji pro volání přes Wi-Fi?
Telefon, který podporuje volání přes Wi-Fi.
Seznam telefonů najdete na našich stránkách. U některých modelů je funkčnost Wi-Fi volání podmíněna zakoupením u Vodafonu. Pro telefony s Androidem, které Wi-Fi volání z výroby nepodporují, máme speciální aplikaci.
Aktualizovaný firmware a povolené Wi-Fi volání v telefonu.
Aby vám Wi-Fi volání správně fungovalo, potřebujete mít v telefonu aktuální firmware, který funkci zpřístupňuje. V nastavení telefonu si také nezapomeňte podporu Wi-Fi volání zapnout. Volbu Wi-Fi volání obvykle najdete v nastavení hovorů, které je dostupné ze systémové aplikace pro telefonování.
LTE SIM kartu.
Jestli ještě LTE SIM nemáte, zdarma ji obdržíte u svého firemního Administrátora. LTE SIM poznáte podle nápisu LTE přímo na ní.
Aktivované "Wi-Fi volání a VoLTE" ve OneNet samoobsluze.
Aktivaci zadáte ve OneNet samoobsluze v sekci Wi-Fi volání a VoLTE, případně přes svého firemního Administrátora nebo na lince 800 77 77 80. Když máte iPhone 6 a novější, proběhne aktivace služby na vašem čísle automaticky a nemusíte se o to starat.
Volání přes Wi-Fi mi nefunguje, co může být příčinou?

Můj telefon podporuje Wi-Fi volání z výroby:

  1. Některé telefony musí být koupeny u českého Vodafonu, jinak nemůžeme zaručit, že bude Wi-Fi volání správně fungovat. Pokud máte telefon s Androidem, u kterého není nákup u Vodafonu podmínkou, nesmí být koupený u jiného operátora. Takový by totiž obsahoval specifická nastavení pro daného operátora a v naší síti by na něm VoLTE a Wi-Fi volání nefungovalo.
  2. Ověřte si, že máte nainstalovaný aktuální firmware s podporou Wi-Fi volání.
  3. Nezbytná je LTE SIMka, pokud ji ještě nemáte, zdarma si o ni řekněte u svého firemního Administrátora.
  4. Nezapomněli jste na aktivaci Wi-Fi volání ve OneNet samoobsluze?
  5. Wi-Fi volání je třeba povolit v nastavení telefonu.
  6. Wi-Fi síť, přes kterou se chcete připojit, nemusí splňovat parametry pro využití služby. Ověřit si je můžete níže.

Pro Wi-Fi volání používám aplikaci:

  1. Po nainstalování aplikace Wi-Fi volání je třeba provést autorizaci, která probíhá automaticky při prvním spuštění. Spusťte ji a zkontrolujte, že je vše v pořádku.
  2. Nezapomněli jste na aktivaci Wi-Fi volání ve OneNet samoobsluze?
  3. Pokud váš telefon umí Wi-Fi volání už z výroby, nebude vám aplikace fungovat. V tom případě využijte nativní Wi-Fi volání.
  4. V telefonech koupených u operátora T-Mobile vám bude aplikace fungovat pouze v případě, že v nich nikdy nebyla vložena SIM karta T-Mobilu. Pokud byla, je třeba provést obnovení továrního nastavení.
  5. Wi-Fi síť, přes kterou se chcete připojit, nemusí splňovat parametry pro využití služby. Ověřit si je můžete níže. Síť také musí být pro volání povolena v nastavení aplikace.
  6. Aplikace Wi-Fi volání nefunguje v režimu letadlo, v tu chvíli není možné provést ověření přes SIM kartu.
  7. Vaše zařízení neumožňuje plné fungování aplikace, podívejte se prosím do části "Funguje aplikace na každém telefonu nebo tabletu?".
Zaplatím za Wi-Fi volání něco navíc? Jak je to v zahraničí?

Hovory (včetně videovolání), SMS i MMS vám v ČR účtujeme stejně, jako když voláte v běžné síti.

Pokud využíváte Wi-Fi volání v zahraničí:

Jsem v zahraničí na Wi-Fi volání Jak služby účtujeme
odchozí hovor, SMS nebo MMS na české číslo účtujeme stejně jako v ČR
odchozí hovor, SMS nebo MMS na zahraniční číslo účtujeme jako mezinárodní volání z ČR do zahraničí
příchozí hovor, SMS nebo MMS zdarma
Posílání a příjem SMS a MMS je podporováno pouze na telefonech, které umí Wi-Fi volání už z výroby. Přes aplikaci pro Android je možné přes Wi-Fi volání využít pouze hlasové služby.

Protože s Wi-Fi voláním voláte i v zahraničí tak, jako byste byli v ČR, doporučujeme telefonní čísla vždy vytáčet v mezinárodním formátu. Na česká čísla se s Wi-Fi voláním dovoláte i bez předvolby +420. Pro využití Wi-Fi volání nepotřebujete mít aktivní roaming.

Musí mít obě strany hovoru Wi-Fi volání aktivní?

Nemusí, s druhou stranou se uslyšíte, i když budete volat třeba tomu, kdo používá starší tlačítkový telefon. Pro využití některých výhod Wi-Fi volání je ale oboustranná podpora nezbytná:

  • HD Voice - jasněji se uslyšíte, pokud voláte v rámci sítě Vodafone a obě strany hovoru mají telefon, který HD Voice podporuje. HD Voice funguje v celé naší síti (2G, 3G, LTE i Wi-Fi volání). HD Voice se neuplatní, pokud voláte přes aplikaci pro Wi-Fi volání.
  • Videohovor - video můžete do hovoru přidat, pokud voláte v rámci sítě Vodafone a obě strany hovoru používají Wi-Fi volání nebo VoLTE.
Jak na telefonu poznám, že využívám Wi-Fi volání?
Android

Na telefonu můžete vidět, že právě využíváte Wi-Fi volání:

Vypnutí nebo zapnutí Wi-Fi volání v telefonu zařídíte z obrazovky Číselníku - Další - Nastavení Wi-Fi volání (postup se může lišit v závislosti na modelu telefonu).


iPhone
  • Wi-Fi volání používáte, pokud vedle názvu operátora v notifikační liště vidíte nápis Wi-Fi.
  • Zapnutí a vypnutí Wi-Fi hovorů najdete v Nastavení - Telefon - Wi-Fi hovory.
Co se stane, když opustím Wi-Fi signál?
  1. Telefon podporuje Wi-Fi volání z výroby - hovor plynule pokračuje v LTE síti přes VoLTE (možné pouze v ČR). Předání hovoru do 2G nebo 3G sítě není technicky možné.
  2. Voláte s aplikací Wi-Fi volání - přechod do mobilní sítě není možný a hovor se ukončí. Aplikace vás na špatný Wi-Fi signál upozorní zvukovým signálem.
Je Wi-Fi volání bezpečné?

Samozřejmě, Wi-Fi volání je stejně zabezpečené, jako když voláte přes naši síť. Autorizace k využívání služby je šifrovaná a podmíněná přítomností SIM karty.

Můžu pro Wi-Fi volání použít jakoukoliv Wi-Fi síť?

Wi-Fi volání podporuje každá Wi-Fi síť, ke které se přihlásíte a její rychlost pro stahování i odesílání dat je minimálně 100 kbit/s pro hlasový hovor a 1Mbit/s pro videohovor.

Aby hovor proběhl v pořádku, musí mít použitý Wi-Fi router přímý přístup z Wi-Fi na internet pro navázání IPSEC VPN tunelu. Dále musí splňovat následující parametry: IP Protocol Type=ESP 50 a/nebo IP Protocol Type=UDP (Port=500), IP Protocol Type=UDP (Port=4500), nastavení NAT translation time out pod 2 min. Pro kontrolu aktuální konfigurace aplikace je potřeba povolená komunikace přes HTTP (TCP/80) a HTTPS (TCP/443).
Jak si nastavím služby přesměrování hovorů, skrytí čísla a čekající hovor, když mám Wi-Fi volání?

Když si aktivujete službu Wi-Fi volání, dojde ke změně ovládání těchto služeb a již není možné jejich nastavení v rámci menu telefonu, ale tato možnost je k dispozici ve OneNet samoobsluze v sekci Přehled služeb - Nastavení hovorů.

Mohu při Wi-Fi volání využít i tísňové hovory a informační linky?

V rámci služby Wi-Fi volání není podporováno volání na čísla tísňového volání a na asistenční a informační linky s geolokací. Taková volání jsou automaticky směrována do mobilní sítě s tím, že není-li v daný okamžik mobilní síť dostupná, není možno tísňové volání uskutečnit. Toto omezení představuje omezení koncového zařízení zákazníka, za které Vodafone nenese odpovědnost.