Vodafone

Jak funguje aplikace pro Wi-Fi volání na telefonech s OS Android?

  • S naší aplikací budete dostupní pro hovory i v místech, kde není běžný signál.
  • Wi-Fi volání využijete doma i v zahraničí.
  • Přátelé se vám dovolají na vaše standardní telefonní číslo. Stejně tak vy můžete volat na běžná čísla z vašeho adresáře.
  • Můžete využít funkci přesměrování hovorů.
  • SMS, MMS, HD Voice a videohovory vám přes aplikaci bohužel fungovat nebudou, ty jsou dostupné pouze pro telefony, které Wi-Fi volání podporují už z výroby.
  • Výsledná kvalita hovoru přes Wi-Fi je závislá na síle Wi-Fi signálu a na parametrech připojení daného poskytovatele.
Informace na této stránce se týkají zákazníků, kteří pro Wi-Fi volání používají aplikaci pro Android. Pokud váš telefon umí Wi-Fi volání už z výroby, podívejte se na tuto stránku.
Co potřebuji pro volání přes aplikaci Vodafone Wi-Fi volání?

Jako první operátor v ČR vám umožníme využít Wi-Fi volání, i když to váš telefon sám nezvládne. Pomůže mu v tom naše chytrá aplikace. A co k tomu potřebujete?

Telefon s OS Android ve verzi 4 a vyšší.
Informaci o verzi Androidu najdete v nastavení telefonu v sekci Informace o telefonu.
Aktivované "Wi-Fi volání a VoLTE" ve OneNet samoobsluze.
Aktivaci zadáte ve OneNet samoobsluze v sekci Wi-Fi volání a VoLTE, případně přes svého firemního Administrátora nebo na lince 800 77 77 80.
Nainstalovanou aplikaci Vodafone Wi-Fi volání.
Aplikace je ke stažení přes Google Play. Po instalaci ji otevřete a proveďte autorizaci vašeho čísla.
Jak pracovat s aplikací Vodafone Wi-Fi volání?
  1. Po instalaci najdete ikonu Wi-Fi volání na ploše nebo v menu telefonu.
  2. První spuštění trvá několik vteřin, mezitím na pozadí probíhá nastavení služby.
  3. Následně je třeba potvrdit souhlas s podmínkami služby,
  4. Jakmile potvrdíte použití aktuální Wi-Fi sítě pro hovory, zobrazí se stav "připojeno" a můžete začít volat.
  5. V nastavení aplikace můžete vybrat, zda bude preferováno volání přes mobilní síť, nebo přes Wi-Fi.
    • Hovor vytočený přímo z aplikace bude vždy odbaven přes Wi-Fi.
    • Hovor zadaný přes číselník v telefonu (nikoliv z aplikace) bude v případě zapnuté volby "preferovat mobilní síť" uskutečněný přes mobilní síť.
    • V případě vypnuté volby "preferovat mobilní síť" budou hovory, které vytočíte z číselníku telefonu, odbaveny přes aplikaci Wi-Fi volání.
    • Příchozí hovory se automaticky odbaví jako Wi-Fi volání, pokud je telefon připojený k Wi-Fi síti, která je schválená pro Wi-Fi volání. Jinak budou spojeny přes mobilní síť.
Image Image Image Image Image

Volání přes Wi-Fi mi nefunguje, co může být příčinou?
  1. Po nainstalování aplikace Vodafone Wi-Fi volání je třeba provést autorizaci, která probíhá automaticky při prvním spuštění. Spusťte ji a zkontrolujte, že je vše v pořádku.
  2. Nezapomněli jste na aktivaci Wi-Fi volání? Můžete to udělat ve OneNet samoobsluze nebo přes firemního Administrátora.
  3. Pokud váš telefon umí Wi-Fi volání už z výroby, nebude vám aplikace fungovat. V tom případě využijte nativní Wi-Fi volání.
  4. V telefonech koupených u operátora T-Mobile vám bude aplikace fungovat pouze v případě, že v nich nikdy nebyla vložena SIM karta T-Mobilu. Pokud byla, je třeba provést obnovení továrního nastavení.
  5. Wi-Fi síť, přes kterou se chcete připojit, nemusí splňovat parametry pro využití služby. Ověřit si je můžete níže. Síť také musí být pro volání povolena v nastavení aplikace.
  6. Aplikace Wi-Fi volání nefunguje v režimu letadlo, v tu chvíli není možné provést ověření přes SIM kartu.
  7. Vaše zařízení neumožňuje plné fungování aplikace, podívejte se prosím do části "Funguje aplikace na každém telefonu nebo tabletu?".
Funguje aplikace na každém telefonu nebo tabletu?

Aplikace je funkční na zařízeních s podporou mobilní sítě se systémem Android 4 a vyšším. Vzhledem k množství zařízení, které Android používají, nemůžeme garantovat její 100% funkčnost na naprosto každém přístroji, snažíme se ji ale optimalizovat tak, aby fungovala na co největším počtu z nich. V následujících případech vám ovšem nemůžeme podporu zaručit:

  1. Tablety s podporou mobilních sítí - i v případě tabletů je nezbytná přítomnost SIM karty. Vzhledem k různému přístupu výrobců k implementaci podpory mobilních sítí v tabletech, nedokážeme garantovat 100% funkčnost.
  2. Dual SIM telefony - fungování aplikace neomezujeme, ale ne vždy musí správně fungovat. Doporučujeme SIM používat v primárním slotu, případně druhou SIM deaktivovat.
  3. Zařízení s rootem - vzhledem k tomu, že root představuje významný zásah do systému Android, nemůžeme v případě jeho provedení zaručit, že bude aplikace nadále funkční. To platí také pro telefony, do kterých si nahrajete alternativní ROM.
  4. Telefon zakoupený u operátora T-Mobile - aplikace bude fungovat pouze v případě, že v telefonu nikdy nebyla vložena SIM karta T-Mobilu. Pokud byla, je třeba provést obnovení továrního nastavení.
Můžu pro Wi-Fi volání použít jakoukoliv Wi-Fi síť? Jak se k síti připojím?
Image Připojení k nové Wi-Fi síti
  • Wi-Fi volání podporuje každá Wi-Fi síť, ke které se přihlásíte a její rychlost pro stahování i odesílání dat je minimálně 100 kbit/s pro hlasový hovor a 1Mbit/s pro videohovor.
  • Při připojení k nové Wi-Fi síti se aplikace zeptá, zda ji má použít pro hlasové hovory. Upozornění uvidíte v notifikační liště nebo přímo na displeji.
  • Správu známých Wi-Fi sítí najdete v aplikaci v Nastavení - Spravovat známé sítě. U jednotlivých sítí můžete povolit nebo zakázat využití Wi-Fi volání.
  • Image Widget Wi-Fi volání na plochu.
  • Aplikace obsahuje také widget na plochu, kterým si můžete službu vypnout nebo zapnout. Když si přes widget Wi-Fi volání vypnete, budete přijímat hovory pouze přes mobilní síť. Abyste mohli widget využít, musí být aplikace uložena v paměti telefonu.
Aby hovor proběhl v pořádku, musí mít použitý Wi-Fi router přímý přístup z Wi-Fi na internet pro navázání IPSEC VPN tunelu. Dále musí splňovat následující parametry: IP Protocol Type=ESP 50 a/nebo IP Protocol Type=UDP (Port=500), IP Protocol Type=UDP (Port=4500), nastavení NAT translation time out pod 2 min. Pro kontrolu aktuální konfigurace aplikace je potřeba povolená komunikace přes HTTP (TCP/80) a HTTPS (TCP/443).
Zaplatím za Wi-Fi volání něco navíc? Jak je to v zahraničí?

Hovory vám v ČR účtujeme stejně, jako když voláte v běžné síti.

Pokud využíváte Wi-Fi volání v zahraničí:

Jsem v zahraničí na Wi-Fi volání Jak služby účtujeme
odchozí hovor na české číslo účtujeme stejně jako v ČR
odchozí hovor na zahraniční číslo účtujeme jako mezinárodní volání z ČR do zahraničí
příchozí hovor zdarma
odchozí SMS a MMS probíhají přes standardní mobilní síť a účtujeme je podle vašeho roamingového tarifu

Protože s Wi-Fi voláním voláte i v zahraničí tak, jako byste byli v ČR, doporučujeme telefonní čísla vždy vytáčet v mezinárodním formátu. Na česká čísla se s Wi-Fi voláním dovoláte i bez předvolby +420. Pro využití Wi-Fi volání nepotřebujete mít aktivní roaming.

Musí mít obě strany hovoru Wi-Fi volání aktivní?

Nemusí, s druhou stranou se uslyšíte, i když budete volat třeba tomu, kdo používá starší tlačítkový telefon.

Co se stane, když opustím Wi-Fi signál?

V tom případě se hovor se ukončí, jeho předání do mobilní sítě není možné. Aplikace vás na špatný Wi-Fi signál upozorní zvukovým signálem.

Jak poznám, že hovor probíhá přes Wi-Fi volání?
Image Příchozí Wi-Fi volání

Obrazovka s příchozím nebo odchozím hovorem má jiný vzhled a je na ní zobrazena informace o Wi-Fi.

Je Wi-Fi volání bezpečné?

Samozřejmě, Wi-Fi volání je stejně zabezpečené, jako když voláte přes naši síť. Autorizace k využívání služby je šifrovaná a podmíněná přítomností SIM karty.

Jak si nastavím služby přesměrování hovorů, skrytí čísla a čekající hovor, když mám aktivní Wi-Fi volání?

Když si aktivujete službu Wi-Fi volání, dojde ke změně ovládání těchto služeb a již není možné jejich nastavení v rámci menu telefonu, ale tato možnost je k dispozici ve OneNet samoobsluze v sekci Přehled služeb - Nastavení hovorů.

Mohu při Wi-Fi volání využít i tísňové hovory a informační linky?

V rámci služby Wi-Fi volání není podporováno volání na čísla tísňového volání a na asistenční a informační linky s geolokací. Taková volání jsou automaticky směrována do mobilní sítě s tím, že není-li v daný okamžik mobilní síť dostupná, není možno tísňové volání uskutečnit. Toto omezení představuje omezení koncového zařízení zákazníka, za které Vodafone nenese odpovědnost.