Vodafone

Ztráta a odcizení SIM

Víme, že ztráta SIM karty je nepříjemná situace. Zde vás seznámíme s kroky, které je nutné v takovém případě podniknout. 

Často kladené otázky

Jak vyměním SIM kartu u svého stávajícího čísla?

Pokud potřebujete z jakéhokoliv důvodu (poškození, nefunkčnost, ztráta apod.) novou SIM kartu, rádi vám ji vystavíme. Nabízíme několik typů SIM karet, mezi kterými si můžete zvolit, kterou potřebujete.

  • SIM kartu jsem ztratil, byla mi odcizena nebo je poškozená
    V tomto případě vám nejprve doporučujeme SIM kartu zablokovat, což můžete udělat v samoobsluze Můj Vodafone, kde v sekci „Nastavení služeb – Ztracený či odcizený telefon/SIM“ zvolíte možnost Změnit a poté kliknete na tlačítko Zablokovat. Oproti OneNet řešení vám teď stačí zajít do některé z našich prodejen, ale stále se také můžete obrátit na svého osobního konzultanta. SIM kartu zablokujeme nejpozději do 60 minut a pak si můžete objednat novou. Duplikát SIM můžete využít i v případě, že je vaše SIM karta poškozená.
  • Chci, aby se moje SIM karta dokázala připojit k LTE
    Pro připojení přes LTE budete potřebovat tzv. LTE SIM kartu (uSIM), která má na sobě v pravém dolním rohu nápis LTE.
  • Mám nový telefon a potřebuji jinou velikost SIM karty
    Různé telefony potřebují různou velikost SIM – standardní velikost, Micro nebo Nano SIM. Všechny typy SIM karet máme k dispozici a můžete si při objednání zvolit, jestli využijete Micro SIM, Nano SIM, Flexi SIM (kombinace velikostí 2 čipů: standardní + Micro) nebo Trio SIM (kombinace velikostí 3 čipů: standardní SIM + Micro SIM + Nano SIM).
  • Potřebuji druhou SIM kartu se stejným telefonním číslem
    K těmto účelům nabízíme DvojSIMku.

Všechny nově vystavené SIM karty jsou tzv. SIM plus. To znamená, že podporují Mobilní bankovnictví a můžete s nimi využívat služby M-Platby a M-Banka.

Jak si objednám duplikát své SIM karty?

Pro objednání duplikátu vaší SIM karty si můžete zajít do některé z našich prodejen nebo vám ji můžeme poslat poštou. Stačí požádat svého osobního konzultanta. Za vytvoření kopie zaplatíte standardně 100 Kč vč. DPH.

Pokud vám byl telefon odcizen a máte potvrzení od Policie, dostanete od nás novou SIM automaticky zdarma.

Jestliže si kopii SIM karty objednáte přes Samoobsluhu muj.vodafone.cz, pošleme vám novou SIM vždy zdarma. Objednat novou SIM si můžete v menu „Nastavení služeb – SIM karta a telefon“ v položce "Duplikát SIM při ztrátě nebo odcizení". 

Kontakty, které jste měli na staré SIM kartě, na nové SIM nebudou a nelze je dohledat. Pokud jste neměli vytvořenou zálohu, doporučujeme pro příště kontakty pravidelně zálohovat. Bezpečné zálohování a správu kontaktů z telefonu umožňuje služba Vodafone park. 

V případě, že jste využívali služeb mobilního bankovnictví, obdržíte s novou SIM i nový MPUK, pomocí kterého si znovu aktivujte bankovní aplikaci

Co potřebuji k objednání duplikátu SIM karty?

Pro objednání nové SIM je vždy nutné znát administrátorské heslo nebo heslo plátce. Při vystavení nové SIM na prodejně budete potřebovat navíc ještě osobní doklad.

Jak aktivovat duplikát SIM?

Nová SIM karta bude aktivní ihned. Pokud jste kartu zablokovali, je nutné ji odblokovat v Hlasové samoobsluze nebo prostřednictvím vašeho osobního konzultanta. Odblokování vám potvrdíme SMS zprávou. Na nové SIM kartě bude nastaven základní PIN 1234, který po její aktivaci doporučujeme změnit.

Co dělat při ztrátě či odcizení SIM karty?

Pokud jste přišli o svou SIM kartu a chcete ji uchránit před zneužitím, je nutné jí zablokovat. Následně vám vystavíme náhradní SIM kartu se stejným telefonním číslem.

Jak zablokovat SIM?

SIM kartu snadno zablokujete ve své Samoobsluze nebo přes mobilní aplikaci Můj Vodafone. V menu „Nastavení služeb – SIM karta a telefon“ klikněte na Změnit u položky „Ztracený či odcizený telefon/SIM“ a poté na Zablokovat. Můžete také kontaktovat svého osobního konzultanta nebo navštívit některou prodejnu Vodafonu.

Pro blokaci SIM v prodejně je třeba předložit občanský průkaz. SIM kartu vám zablokujeme do 60 minut od zadání vašeho požadavku. Blokace SIM karty je zdarma. Po dobu blokace SIM vám stále účtujeme paušální poplatky za služby a balíčky.

Co dělat, když ztratíte jednu ze SIM karet služby DvojSIMka?

Blokací telefonního čísla se službou DvojSIMka se zablokují obě dvě SIM karty. Pro další používání služby DvojSIMka vám pošleme obě dvě SIM karty nové, a to i v případě, že jste ztratili jen jednu. Pro blokaci a objednání SIM platí stejný postup jako pro standardní SIM kartu.

Mohu zablokovat ztracený či odcizený telefon?

Zablokovat lze pouze odcizený, nikoli ztracený telefon. Po zablokování není možné telefon použít s žádnou SIM kartou. Pokud postrádáte telefon se SIM kartou, doporučujeme vám co nejdříve zablokovat také SIM kartu.

Krádež telefonu nahlaste na nejbližší stanici Policie ČR. Blokování přes Policii ČR je zdarma. Budete potřebovat doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), IMEI telefonu (výrobní číslo najdete na balení telefonu nebo v záručním listě) a kupní fakturu nebo záruční list.

Registr odcizených telefonních přístrojů najdete na stránkách Ministerstva vnitra ČR. Jestliže svůj zablokovaný telefon najdete, obraťte se prosím znovu na Policii ČR, která zajistí jeho odblokování.