Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

Tisková zpráva

 

Vodafone zajistí připojení k síti pro služby Care Connect nového vozu ŠKODA Kodiaq

02. září 2016

Včera představený vůz ŠKODA Kodiaq je díky technologii od společnosti Vodafone prvním modelem tohoto výrobce, který je plně připojený k síti. Elektronická SIM karta, která je v inovativním SUV voze zabudovaná, zajišťuje stálé připojení přes rychlou síť Vodafone. Díky té má majitel vozu prostřednictvím služeb Care Connect neustále k dispozici velké množství informací o stavu vozidla. Mezi ně patří například údaje o místě, kde byl automobil naposledy zaparkován, informace o tom, zda jsou okénka otevřená či zavřená, údaje o zbývající dojezdové vzdálenosti a mnoho dalšího. Součástí služeb Care Connect je rovněž tlačítko nouzového volání eCall. Tato služba by se v Evropě měla stát standardním vybavením vozů až v roce 2018, ve voze ŠKODA Kodiaq je však k dispozici jako součást služeb Care Connect již nyní. Značka ŠKODA je po automobilkách VW a Audi již třetí automobilkou koncernu Volkswagen, která vkládá svou důvěru do řešení od společnosti Vodafone v oblasti technologie IoT (Internet of Things). Vůz Kodiaq je prvním modelem automobilky ŠKODA s vestavěným připojením k síti od společnosti Vodafone, další by měly následovat.

Služby ŠKODA Care Connect zahrnují vzdálený přístup, proaktivní servis a nouzové volání. Zabudovaná elektronická SIM karta umožňuje prostřednictvím aplikace pro chytré telefony nebo webové aplikace přístup k nejrůznějším údajům o vozidle. Nyní je tak již možné například vozidlo na dálku lokalizovat a zjistit, zda je zamčené či zda jsou zavřená okénka.

Mezi další funkce vzdáleného přístupu patří např. online upozornění při spuštění alarmu, oznámení o opuštění vozidla uživatelem přednastavené oblasti nebo ovládání klaksonu a výstražných světel (např. pro snazší lokalizaci vozu na parkovišti). Prvky proaktivního servisu pak umožní naplánovat online servisní prohlídku nebo konzultovat dotazy přes infolinku. V případě potřeby lze přivolat pomoc na cestě, která zároveň obdrží přesné informace o konkrétní závadě na vozidle. Technika navíc v reálném čase zaznamená případnou nehodu a automaticky naváže kontakt s centrálou nouzového volání značky ŠKODA. Tato služba je funkční po celé Evropě. Veškerá komunikace s vozidlem ŠKODA Kodiaq probíhá v uzavřeném a zabezpečeném systému. SIM karta, která je ve vozidle pevně zabudovaná, je propojena se systémem servisních služeb automobilky ŠKODA a data přijímá a odesílá výlučně v rámci tohoto systému. Veškerá data a funkce vozidla jsou tak chráněny proti útokům zvenčí.