Vodafone

PRVNÍ ČTVRTLETÍ 2003: OSKAR PROŽÍVÁ PŘÍLIV TARIFNÍCH ZÁKAZNÍKŮ

05. května 2003

V prvním čtvrtletí získal Oskar 90 800 nových zákazníků. Celkový počet zákazníků, kteří využívají Oskarovy služby, tak vzrostl na 1 270 600. Je to o 29 procent více než na konci stejného čtvrtletí předchozí roku, kdy s Oskarem volalo 987 100 zákazníků. Vynikající výsledky přineslo Oskarovi zacílení na tarifní zákazníky: přibylo jich 75 300, což znamená 83 procent nově získaných klientů. Z každého sta Oskarových zákazníků jich nyní 39 používá tarifní plán, zatímco o rok dříve to bylo 27.



V prvním čtvrtletí získal Oskar 90 800 nových zákazníků. Celkový počet zákazníků, kteří využívají Oskarovy služby, tak vzrostl na 1 270 600. Je to o 29 procent více než na konci stejného čtvrtletí předchozí roku, kdy s Oskarem volalo 987 100 zákazníků.

Vynikající výsledky přineslo Oskarovi zacílení na tarifní zákazníky: přibylo jich 75 300, což znamená 83 procent nově získaných klientů. Z každého sta Oskarových zákazníků jich nyní 39 používá tarifní plán, zatímco o rok dříve to bylo 27.

Tržby ze služeb vzrostly v prvním čtvrtletí na 2,250 miliardy Kč, což je o 48 procent více než v prvním čtvrtletí 2002. Průměrný měsíční příjem na zákazníka (ARPU*) dosáhl 591 Kč, přičemž před rokem to bylo 537 Kč. Zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) vzrostl na 510 mil. Kč.

“Oskar měl i v letošním roce ostrý start, přestože první kvartál bývá tradičně považován za nejslabší část roku,” prohlásila generální ředitelka Karla Stephens. “Tarify Nové Generace, které kombinují výhody předplacených karet a měsíčních paušálů, se projevily v rekordním přílivu tarifních zákazníků.”

Novým trendem mezi Oskarovými zákazníky je sílící používání datových služeb. Během jediného čtvrtletí se počet aktivních uživatelů GPRS zvýšil o 55 procent, mj. díky uvedení GPRS Oskarty v únoru 2003.

Od začátku roku získal Oskar řadu významných firemních zákazníků. Nové či obnovené kontrakty podepsaly společnosti Siemens, Vodní díla – TBD a. s., Slévárna Liberec či mediální agentura C.I.A. Nejsilnější nárůst zaznamenal Oskar v segmentu menších a středních společností s 1-50 zaměstnanci.