Vodafone

Oskar zahájil 1. března komerční provoz

01. března 2000

Nejmladší poskytovatel mobilních telekomunikačních služeb na českém trhu, Oskar, zahájil ve středu 1. března komerční provoz své sítě. Od tohoto dne nabízí zákazníkům všechny obvyklé moderní služby mobilních telefonních sítí. Prodávat bude prostřednictvím telefonní linky OskarKontakt (0800 177 117), obchodů a obchůdků, svých regionálních obchodních manažerů a brzy také přes internet. Zahájení komerčního provozu je podpořeno reklamní kampaní s ústředním sloganem "Oskar.

Nejmladší poskytovatel mobilních telekomunikačních služeb na českém trhu, Oskar, zahájil ve středu 1. března komerční provoz své sítě. Od tohoto dne nabízí zákazníkům všechny obvyklé moderní služby mobilních telefonních sítí. Prodávat bude prostřednictvím telefonní linky OskarKontakt (0800 177 117), obchodů a obchůdků, svých regionálních obchodních manažerů a brzy také přes internet. Zahájení komerčního provozu je podpořeno reklamní kampaní s ústředním sloganem "Oskar. Pro každého. Každý den.".

Oskar si dal za cíl zpřístupnit všem lidem v České republice možnost využívat služby mobilní komunikace. Předsevzal si, že bude nabízet moderní, kvalitní a zároveň co nejlevnější služby v tomto oboru. Aby tento cíl splnil a dokázal udržet nízké ceny, volí úsporné strategie, jejichž součástí je i zatím ojedinělý způsob prodeje a distribuce.

"Náš přímý prodej zákazníkům zjednoduší život a ušetří peníze. Děláme vše pro to, aby byl jednoduchý, rychlý, příjemný a také pokud možno zábavný. Nemusíte kvůli nákupu nikam chodit, stačí zadarmo zavolat OskarKontakt, kde dostanete všechny potřebné informace, dohodnete objednávku a Oskar vám vše doručí, kam si budete přát," popisuje jednu z výrazných odlišností Oskara tiskový mluvčí Michal Kačena.

Pokud však dává zákazník přednost osobnímu kontaktu, může navštívit jednu z podnikových prodejen nebo některý z mini-obchůdků, které Oskar otevírá ve větších městech. Ve středu to budou dva obchody v Praze, příští týden další v Praze, Ostravě, Plzni a Brně a brzy přibudou další. Oskar nebude používat prodej prostřednictvím smluvních zástupců (dealerů). Přímý kontakt s podniky a dalšími většími zákazníky mu budou zajišťovat vlastní regionální manažeři.

Další zajímavostí jsou Oskarovy jednoduché tarify. Už samotné jejich názvy, "Slyším Vás", "Volám Málo", "Volám Často", "Volám Stále" a "Dohoda s Oskarem", jsou velmi názorné. Přehledná je také cenová struktura.

"Chceme, aby zákazníci přesně věděli, kolik za co platí, a mohli jednoduše kontrolovat své náklady. S Oskarem na zákazníka nečekají žádné skryté náklady - neúčtuje aktivační poplatky, u svých tří hlavních tarifů nepožaduje žádné dlouhodobé závazky, po první minutě počítá hovorné po vteřinách a účtuje stejné ceny pro všechny typy volání nezávisle na čase i na volané síti", říká Michal Kačena.

Oskarovi se podařilo k 1. březnu zpřístupnit signál své sítě polovině obyvatel. Dalším cílem je dosáhnout do konce června pokrytí minimálně 83 %, do konce roku alespoň 95 % a do pololetí roku 2001 pak zpřístupnit svůj signál prakticky každému.

Společnost předpokládá, že během příštích tří let investuje do svého rozvoje okolo 500 miliónů amerických dolarů (přibližně 18 miliard korun) a vytvoří přibližně 1000 přímých pracovních míst.