Vodafone

Mobilní operátoři se vzdávají poplatků za dárcovské SMS

04. září 2013

Dárcovské SMS jsou velmi oblíbenou formou dárcovství a českým fenoménem. Ročně jsou jich odeslány miliony na nejrůznější dobročinné účely. Právě v souvislosti s touto charitativní podporou se mobilní operátoři rozhodli definitivně vzdát částek, které pokrývaly náklady na tyto SMS, a zvýšit tak objem finančních prostředků určených na různé humanitární nebo charitativní projekty. Zatímco dosud šlo na konkrétní neziskový projekt 27 Kč z 30 Kč, které dárcovské SMS stojí, nyní se věnovaná částka od všech zákazníků zvýší na 28,50 Kč. Zbylá suma ve výši 1,50 korun představuje náklady spojené s technickým zajištěním, provozem, servisem pro neziskové organizace a celkovou administrací této dobročinné služby.

Stále přemýšlíme, jak ještě více přispět společnosti,“ vysvětluje Petra Pavičová, manažerka společenské odpovědnosti T-Mobile, a doplňuje: „Intenzivní veřejná diskuse nás inspirovala k rozhodnutí poskytovat tuto prospěšnou službu zcela zdarma, poplatek si tak neúčtujeme již od 1. června tohoto roku.“ 

„Jsme velmi rádi, že se podařilo této dohody dosáhnout. Považujeme za přirozené podporovat dobré skutky zákazníků O2, a proto jsme se rozhodnuli plně pokrývat naše náklady spojené s touto službou. Díky tomu se nyní k neziskovým organizacím dostane ještě více prostředků,“ uvádí Dana Dvořáková, ředitelka firemní komunikace společnosti Telefónica Czech Republic. „Tento krok naprosto odpovídá naší strategii odpovědného podnikání,“ dodala. 

Chceme tímto krokem ještě více podpořit dárcovství v České republice,“ říká Přemysl Filip, Senior manažer společenské odpovědnosti Vodafonu.

Velmi vítáme tento vstřícný krok mobilních operátorů,“ dodává Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka Fóra dárců. „Projekt od svého počátku respektoval zásadu minimálních nákladů na svoje fungování a díky tomuto rozhodnutí se z dárcovských SMS stane ještě efektivnější nástroj pro účinné mobilní dárcovství.“ 

Zbylá částka ve výši 1,50 korun i nadále pokrývá veškeré technické zajištění ze strany providera, podporu neziskovým organizacím a administrativní zázemí projektu.

Za více než devět let své existence přinesl velmi úspěšný projekt dárcovských SMS českým neziskovkám na veřejně prospěšné a dobročinné projekty přibližně 430 milionů korun. V posledních letech byl nejsilnější rok 2010, kdy zákazníci všech tří operátorů odeslali 2 256 690 darovacích SMS, čímž na účtech neziskových organizací 61 milionů korun. Nejvíce v tom roce lidé přispívali na obnovu škod napáchaných zemětřesením na Haiti a povodněmi u nás.

Dárcovská SMS je společným projektem Fóra dárců – občanského sdružení usilujícího o podporu filantropie v České republice, a Asociace provozovatelů mobilních sítí. Systém dárcovských SMS je naprosto ojedinělý. Česká republika je první zemí, kde služba funguje, další zapojené země jsou Slovensko a Bulharsko. Dárcovské SMS byly nominovány na cenu GSM Awards, a to v kategorii "Nejlepší služba v oblasti rozvoje komunity", a v rámci mezinárodní Ceny Asociace mobilní komunikace (GSM Association Award) v Cannes, byly české DMS vyhlášeny jedním ze čtyř nejlepších veřejně prospěšných projektů v oblasti GSM.