Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek

Konec krize očekává polovina firem do jednoho roku

24. září 2009

Dopad ekonomické recese pociťují firmy nejvíce v poslední době. Téměř polovina z nich očekává, že krize skončí do jednoho roku, druhá polovina firem se domnívá, že potrvá ještě rok, ne však déle než dva roky. Pro více než pětinu dotázaných firem je krize důvodem k rozšíření oboru podnikání. Vyplývá to z průzkumu Vodafone Zoom o ekonomické recesi, který pro Vodafone mezi 300 respondenty realizovala agentura Data Collect. Celkově za poslední rok k úsporným opatřením přistoupilo 87 % firem.

Dopad ekonomické recese pociťují firmy nejvíce v poslední době. Téměř polovina z nich očekává, že krize skončí do jednoho roku, druhá polovina firem se domnívá, že potrvá ještě rok, ne však déle než dva roky. Pro více než pětinu dotázaných firem je krize důvodem k rozšíření oboru podnikání.

Vyplývá to z průzkumu Vodafone Zoom o ekonomické recesi, který pro Vodafone mezi 300 respondenty realizovala agentura Data Collect.

Celkově za poslední rok k úsporným opatřením přistoupilo 87 % firem. Ty začaly nejvíce šetřit na nákladech spojených s provozem kanceláří (37 %), omezily systém benefitů (28 %) nebo snížily výdaje za telekomunikační služby (28 %).

Jak je to s pracovním telefonem a soukromými hovory:

  • Mobilní telefon poskytují zaměstnancům dvě třetiny firem
  • Třetina zaměstnanců si musí hradit všechny soukromé hovory sama
  • Veškeré hovory zaměstnancům hradí čtvrtina firem

Mobilního operátora změnila za posledních 12 měsíců jen malá část dotazovaných firem. Důvodem změny byla ve většině případů lepší nabídka ze strany konkurence. Ty, co u svého operátora zůstaly, neplánují změnu ani v následujícím půl roce.

Ekonomickou krizi nejvíce pociťují malé firmy do deseti zaměstnanců, které byly nuceny snižovat náklady a nedaří se jim prodávat zboží a služby. Ačkoli většina firem vnímá právě probíhající krizi jako hrozbu, třetina dotazovaných v ní vidí příležitost.