Vodafone

Investice do Internetu věcí je recept na firemní úspěch

22. září 2016

Podle posledního průzkumu společnosti Vodafone Group – Vodafone IoT Barometer 2016 - považuje tři čtvrtiny dotázaných firem Internet věcí (Internet of Things, IoT), za klíč k budoucímu úspěchu. Investice do IoT dnes už představují 24 procent průměrného IT rozpočtu a jsou srovnatelné s investicemi do cloud computingu nebo analýzy dat. Téměř polovina dotázaných společností uvedla, že využívají IoT technologie na podporu celkové obchodní transformace. Stejná část pak plánuje v následujících dvou letech vyvinout nové produkty a služby založené na IoT technologiích.

Internet věcí bude během následujících dvou let používat většina firem a stane se součástí IT a digitální strategie každé společnosti, počínaje chytrými dopravními systémy, přes nositelnou elektroniku, připojená auta až po pokročilá uživatelská řešení. Výraznou návratnost investic zaznamenalo již 63 procent společností (oproti loňským 59 procentům), které již IoT pro své podnikání využívá.

Základem k efektivnímu využití IoT dat je integrace s ostatními oblastmi IT. Více než 90 procent firem využívajících Internet věcí integruje IoT data do svých klíčových systémů (např. plánování podnikových zdrojů) a 90 procent z nich ukládá svá IoT data v cloudu. 

Obecně nejpokročilejší je dnes v používání dat automobilový průmysl. Téměř 60 procent auto-moto firem již důsledně využívá pro ukládání dat cloud a téměř 70 procent z nich využívá platformy pro velká data v rozhodovacích procesech. 

Podle Davida Krystýnka, ředitele marketingu a obchodní podpory pro firemní zákazníky společnosti Vodafone, je automobilový průmysl i v Česku nejrychleji se rozvíjející oblastí využívající IoT technologie. „Připojené auto je ohromným zdrojem dat, která lze v praxi dobře využít. Konkrétním příkladem IoT řešení pro automobilový sektor jsou služby Vodafone Vozový park a Automanažer. Poslední novinkou je pak dodání chytrých funkcí a konektivity novému vozu Škoda Kodiaq,“ říká Krystýnek a dodává: „Poptávka po IoT řešeních ale roste i v oblasti monitorovacích zařízení, měřících přístrojů, prodejních automatů, platebních terminálů nebo v oblasti ekologie, lékařské péče a zdraví.“

Vodafone IoT Barometer Report

Vodafone IoT Barometer Report je nejpropracovanější studií svého druhu založenou na nezávislém výzkumu společnosti Circle Research mapující postoje obchodních společností vůči inovacím a investicím do Internetu věcí. V pořadí čtvrtého výročního průzkumu, který probíhal letos dubnu a květnu, se zúčastnilo přes tisíc společností ze 17 zemí světa a
9 průmyslových odvětví.

Vodafone IoT Barometer Report 2016 včetně videa a infografiky najdete zde.