Vodafone

DANĚ PŘES MOBIL BY PŘIVÍTALO 55% ĆECHŮ

29. března 2007

Více než polovina podnikatelů a živnostníků v ČR by přivítala možnost podávat daňové přiznání přes mobil jako výraznou úsporu času. Češi považují stávající daňový systém za nespravedlivý a byrokratický. Drtivá většina z nich by si přála vznik bezplatné linky daňového poradenství. Vyplynulo to z reprezentativního výzkumu, který mezi zákazníky všech mobilních operátorů provedl Vodafone. Březnový výzkum, týkající se využití mobilních telefonů při podávání daňového přiznání, se zaměřil na dvě hlavní témata: Spokojenost s daňovou soustavou a finančními úřady Využití mobilů pro podání daňového přiznání a komunikaci s úřady Z výsledků výzkumu vyplynulo, že podnikatelé a živnostníci v ČR: Daně a komunikace s úřady považují daňovou soustavu za byrokratickou (90%) a nespravedlivou (71%) s finančními úřady komunikují většinou osobně (55%), ale tuto komunikaci považují za pomalou (78%) a byrokratickou (82%) 98% z nich by uvítalo bezplatnou telefonickou linku daňového poradenství chtějí mít možnost rezervovat si mobilem na finančním úřadě konzultaci s úředníkem (83%) nebo získat pořadové číslo (61%) Daňové přiznání a mobilní telefon daňové formuláře považují za příliš dlouhé (85%) a nepřehledné (76%) pouze 5% z nich podává daně přes internet, většina je i nadále podává osobně (78%) více než polovina (55%) z nich by v budoucnu ráda podávala daňové přiznání přes mobil z důvodu úspory času v tuto chvíli by daňové přiznání přes mobil zkusila čtvrtina z nich, přičemž většina (60%) by využila internetový formulář, přístupný na mobilním telefonu 27% se domnívá, že jim daňové přiznání přes mobil umožní dodržet řádný termín pro jeho podání Výzkum realizoval Vodafone ve spolupráci s agenturou United Interactive na reprezentativním vzorku 446 podnikatelů a živnostníků v ČR, kteří využívají mobilní telefon.

Více než polovina podnikatelů a živnostníků v ČR by přivítala možnost podávat daňové přiznání přes mobil jako výraznou úsporu času. Češi považují stávající daňový systém za nespravedlivý a byrokratický. Drtivá většina z nich by si přála vznik bezplatné linky daňového poradenství. Vyplynulo to z reprezentativního výzkumu, který mezi zákazníky všech mobilních operátorů provedl Vodafone.

Březnový výzkum, týkající se využití mobilních telefonů při podávání daňového přiznání, se zaměřil na dvě hlavní témata:

  • Spokojenost s daňovou soustavou a finančními úřady
  • Využití mobilů pro podání daňového přiznání a komunikaci s úřady

Z výsledků výzkumu vyplynulo, že podnikatelé a živnostníci v ČR:

Daně a komunikace s úřady

  • považují daňovou soustavu za byrokratickou (90%) a nespravedlivou (71%)
  • s finančními úřady komunikují většinou osobně (55%), ale tuto komunikaci považují za pomalou (78%) a byrokratickou (82%)
  • 98% z nich by uvítalo bezplatnou telefonickou linku daňového poradenství
  • chtějí mít možnost rezervovat si mobilem na finančním úřadě konzultaci s úředníkem (83%) nebo získat pořadové číslo (61%)

Daňové přiznání a mobilní telefon

  • daňové formuláře považují za příliš dlouhé (85%) a nepřehledné (76%)
  • pouze 5% z nich podává daně přes internet, většina je i nadále podává osobně (78%)
  • více než polovina (55%) z nich by v budoucnu ráda podávala daňové přiznání přes mobil z důvodu úspory času
  • v tuto chvíli by daňové přiznání přes mobil zkusila čtvrtina z nich, přičemž většina (60%) by využila internetový formulář, přístupný na mobilním telefonu
  • 27% se domnívá, že jim daňové přiznání přes mobil umožní dodržet řádný termín pro jeho podání

Výzkum realizoval Vodafone ve spolupráci s agenturou United Interactive na reprezentativním vzorku 446 podnikatelů a živnostníků v ČR, kteří využívají mobilní telefon.