Vodafone

Češi by přivítali reklamu, která by znala jejich polohu

27. března 2008

Podle výzkumu Vodafonu a agentury Millward Brown by více než polovina (63%) zákazníků mobilních operátorů ve věku 20-40 let chtěla dostávat reklamu do svého mobilního telefonu na základě své aktuální polohy nebo místa bydliště. Zároveň by většina z nich (81%) ráda přijímala mobilní reklamu pouze z oblastí, které je zajímají. 71% zakazníků by přitom za příjem mobilní reklamy nepožadovalo další benefity. Z výzkumu dále vyplynulo: Nejpreferovanějším kanálem mobilní reklamy jsou SMS zprávy, které zasílá inzerent přímo zákazníkům - preferuje je 77% z nich. Zákazníci by měli největší zájem o příjem mobilní reklamy z oblasti módy (52%), hudby a filmu (48%) a mobilních komunikací (45%).

Podle výzkumu Vodafonu a agentury Millward Brown by více než polovina (63%) zákazníků mobilních operátorů ve věku 20-40 let chtěla dostávat reklamu do svého mobilního telefonu na základě své aktuální polohy nebo místa bydliště. Zároveň by většina z nich (81%) ráda přijímala mobilní reklamu pouze z oblastí, které je zajímají. 71% zakazníků by přitom za příjem mobilní reklamy nepožadovalo další benefity.

Z výzkumu dále vyplynulo:

  • Nejpreferovanějším kanálem mobilní reklamy jsou SMS zprávy, které zasílá inzerent přímo zákazníkům - preferuje je 77% z nich.
  • Zákazníci by měli největší zájem o příjem mobilní reklamy z oblasti módy (52%), hudby a filmu (48%) a mobilních komunikací (45%).
  • 71% zákazníků by reklamní SMS přijímalo bez jakéhokoli benefitu, pokud by se jednalo o reklamu, ktera by odpovídala jejich zájmu, nebo by se týkala přímo jejich oblíbené značky.
  • 29% zákazníků by za příjem reklamních SMS očekávalo benefit v podobě 1-2 SMS zdarma.
  • 61% zákazníků by chtělo dostávat reklamu do svého mobilního telefonu na základě své aktuální polohy.
  • 63% zákazníků by chtělo dostávat reklamu do svého mobilního telefonu na základě svého místa bydliště.

Výzkum realizoval Vodafone ve spolupráci s agenturou Millward Brown v průběhu ledna a února 2008 na reprezentativním vzorku 400 zákazníků všech mobilních operátorů v ČR ve věku 20-40 let.