Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

12. října 2020

Siláci v digitálním světě

Odhadovaná doba čtení 4 minuty

Bicepsdigital. Silné digitální studio, jak o něm mluví jeho zakladatelé Allen Vidras a Rudolf Matějček, úspěšně roste od roku 2016. Neporazila ho ani pandemie koronaviru. Naopak nyní v ještě větším měřítku produkuje web design, aplikace a pomáhá brandům s vizuální prezentací. A to nejen doma, ale i daleko za hranicemi. Zdá se, že díky skvělé orientaci v technologiích, špičkovým znalostem a kvalitnímu internetovému připojení není pro tuhle podnikatelskou dvojici nic nemožné.

Jak jste se dali dohromady?

Allen: Úplně jednoduše. Náš příběh začal v roce 2016, kdy jsem coby Digital Manager odešel z jedné mezinárodní agentury. S Rudolfem, který byl grafik na volné noze, jsme se sešli v jedné kanceláři.

Rudolf: To je pravda. Nejdřív jsme tam seděli nezávisle na sobě a asi po půl roce jsme se rozhodli spojit síly. V září jsme pak společně založili s.r.o.

Bicepsdigital, jak jste na to přišli?

Allen: Původně jsem přišel se jménem Tricepsdigital, ale už to bylo bohužel obsazené. Tak proto ten Biceps.

Rok 2016… To vypadá, že dobu analogovou už vaše firma nepamatuje?

Rudolf: Já designuju od vysoké školy, takže jsem na papíře ještě prezentoval. Zato Allen vyvíjí weby a aplikace. Tam to jinak než online ani nejde.

Allen: Od začátku jsme se zaměřovali na to, abychom byli schopní fungovat na dálku. Postupně nám přibývali kolegové a rozrůstali jsme se. Teď je nás deset, ale v kanceláři nikdy nebyla víc než půlka týmu.

Rudolf: Často jsou tam dva lidi. A to jsme my dva.

Datové požadavky jste tedy měli od začátku vysoké?

Allen: Chtěli jsme být moderní agentura, všechno zvládat online. To byla naše vize.

Server jsme tedy umístili do agentury, ale protože se na něj napojují designéři, je 1 : 1 synchronizovaný s cloudy jako Drive a Dropbox.

Rudolf: Taky máme tiskárnu, ale na té jsme snad nikdy netiskli. (smích)

Začínali jste před čtyřmi lety. S internetovým připojením, které by vám stačilo, to tehdy nebylo problematické?

Allen: Od začátku fungujeme na dálku, denně stahujeme velké soubory a nemáme ten luxus, abychom ztráceli čas s problematickým internetovým připojením.

Rudolf: Když jsme se do prostor nastěhovali, v okolí byl snad jediný poskytovatel internetu. Museli jsme se s tím smířit a kývli jsme na něj.

Allen: Měli jsme wifinu na střeše. Mířila na Pankrác, nebo kdovíkam. Jakmile trochu zafoukal vítr, internet přestal fungovat.

Jak jste to řešili?

Rudolf: Vždycky přišel technik a museli jsme mu volat na střechu, aby točil anténou buď víc doprava, nebo doleva.

Allen: „To je moc!“

Rudolf: To bylo trapné.

Allen: Ta hláška? Je z filmu.

Rudolf: Ne, to připojení.

Allen: Nicméně pak se ten technik většinou vrátil a oznámil nám: „Je mi líto, přetížilo se pásmo.“

Rudolf: Koukali jsme na něho a mysleli si – co my s tím? Potřebujeme nějak fungovat.

Způsobilo špatné připojení ve vaší firmě vyloženě nějaký průšvih?

Allen: Jednou jsme se vydali na služební cestu do zahraničí. Mysleli jsme na všechny detaily a pojistili si všechno, co se dalo. Samozřejmě proto, aby v době naší nepřítomnosti všechno fungovalo.

Rudolf: Připojení na server spadlo v momentě, kdy jsme dorazili na letiště.

Allen: Myslel jsem tehdy, že vyletím.

Rudolf: Spíš že nepoletíš.

To byl moment, kdy jste se rozhodli pro změnu?

Rudolf: Potřebovali jsme zprocesovat logistiku s daty tak, aby byla kdykoli přístupná. Jak pro nás, tak i pro sdílení s klienty. Aby ta vzdálená spolupráce fungovala hladce, jak má. Přece jenom v naší profesi operujeme s velkými daty, a tak potřebujeme hodně slušné připojení. Abychom nemuseli čekat na stahování dat nebo na to, až naběhne server.

Předpokládám, že se vám to podařilo…

Rudolf: Muselo, jinak si to neumím představit. Byli jsme dokonce jedni z prvních v ulici, kdo měl upload i download takhle nabitý.

Allen: Teď jsme dokonale vybavení a připravení na každou situaci. Ať pracujeme na sebenáročnější věci, i větší designové soubory jsou do pár vteřin pro grafika stažené. A to pak samozřejmě ve velké míře zefektivňuje naši práci pro klienta.

Jak se na vás podepsala pandemie koronaviru?

Rudolf: Co se týče fungování firmy, tak téměř nijak. Tak, jako se teď snaží fungovat republika, fungujeme vlastně od začátku.

Allen: Agentur, jako jsme my, se dotkne krize, pokud nějak ovlivní klienty. My máme to štěstí, že naši klienti se do téhle doby hodí a že ji pochopili.

Zakázek tedy neubylo?

Allen: Naši klienti se krizi přizpůsobili tak, že začali řešit e-shopy a online služby. My díky tomu měli víc práce než jindy.

Rudolf: Do toho jsme jim pomohli přizpůsobit jejich fungování, aby byli schopní operovat na dálku. Nabídli jsme jim vlastní know-how. I díky tomu se o nás dozvěděly další firmy, které podobnou pomoc potřebovaly.

Dá se říct, že jste byli dobře připravení?

Allen: My ano, klientům jsme s tím ale museli trochu pomoct. Naučit někoho, co vůbec znamená online řešení, není vůbec tak jednoduché, jak to vypadá.

Rudolf: Lidé si nedokážou představit, kolik práce za tím je.

Takže s covidem se u vás vážně vůbec nic nezměnilo?

Allen: To netvrdím, určitě by se pár věcí našlo. Třeba prezentace… Ty jsme dřív dělali částečně osobně. Teď jsme ale přešli plně do onlinu.

Rudolf: Prezentujeme prostřednictvím videokonferencí. Komunikaci pak řešíme přes Slack.

Allen: Minulý týden jsem třeba dělal streamovanou demonstraci mobilní aplikace pro přibližně 30 lidí z různých koutů světa.

A váš internet nápor téhle doby zvládá?

Rudolf: Pro mě byla dřív v takových chvílích nejhorší ta frustrace z nekonečného zpoždění a rozpixelovaných tváří. Teď už se nám to ale naštěstí neděje.

Allen: Já jsem v klidu, snažíme se mít to nejlepší připojení, abychom se do podobných situací nedostali. Pokud nám to naše technické možnosti dovolí, rádi bychom se v dohledné době upgradovali na gigabitové připojení od Vodafonu. Na to jsme hodně zvědaví.

Rudolf: Jojo, stejně jako na všechno, co nás čeká.

Dělá vám současné připojení k internetu vrásky? Vyřešte to jako BicepsDigital. S Gigabitem pro firmy do svého podnikání vnesete větší stabilitu i klid a místo problémů s internetovým připojením se budete moci soustředit na své obchodní priority. Zanechte nám na sebe kontakt a my vám poradíme s nejlepším internetovým připojením v místě vašeho podnikání.

Využijte bezplatné online poradenství

Potřebujete zlepšit fungování vaší firmy v digitálním prostředí? Využijte naše bezplatné poradenství. Pomůžeme vám zorientovat se v tématech práce na dálku, digitální dovednosti a online bezpečnost. Naši specialisté jsou pro vás k dispozici na chatu každý pracovní den od 10. do 15. hodiny.

Zaujalo vás Gigabitové připojení?

Zjistěte více o jeho dostupnosti a ceně.

Ověřit dostupnost