Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

6. května 2021

5 jednoduchých nástrojů pro snadný přesun maloobchodu na internet

Odhadovaná doba čtení 4 minuty

Každým rokem stále více středních a malých firem nabízí své výrobky ke koupi na internetu, aby měly možnost uspět v silně konkurenčním prostředí.

Koneckonců to dává smysl. Tři čtvrtiny lidí připouští, že nakupují online alespoň jednou měsíčně, a desítky milionů lidí každoročně využívá slevových šílenství například u příležitosti Black Friday či Cyber Monday. Je tedy logické, že zavedení prodejci jsou připraveni z těchto trendů vytěžit co nejvíce – a tak získat nové zákazníky a podpořit svůj prodej.

 Může se zdát, že pro malé a střední podniky s kamennými prodejnami je přesun do online prodejního světa příliš zdlouhavý a obtížný. Tak to ale vůbec být nemusí. Dnes již existuje celá řada e-commerce platforem, které jim na této cestě mohou pomoci. Nejlepší ze všeho je, že jsou navrženy tak, aby bylo jejich použití pro uživatele snadné a intuitivní.

 Vysvětleme si nejprve, proč je při přípravě webu výhodnější použít nástroj pro elektronické obchodování, než se ho snažit vytvořit manuálně.

 

E-commerce platformy: vytvořit, nebo koupit?

 To nejtěžší na online prodeji je přece vytvořit funkční web, nebo ne? Možná ne tak docela. I když je vzhled a celkový dojem z vašeho prodejního webu pro podporu nákupů nesmírně důležitý, jde pouze o malou část toho, co je pro úspěšný internetový obchod potřeba zajistit. Abyste byli schopni efektivně přijímat platby, monitorovat prodej a skladové zásoby a zároveň umožnit, aby váš web byl dostupný i z mobilních zařízení, je nezbytné nejprve zajistit plně funkční platformu. Ideálně takovou, která bude fungovat, i kdyby objem prodeje narostl za jediný den z desítek objednávek na tisíce.

 V minulosti by to znamenalo uzavřít smlouvu s webovým designérem a programátorem, obrátit se na poskytovatele platebních služeb, abyste mohli přijímat různé platební karty, vybrat a implementovat řešení pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a spoustu dalšího. Takový postup je časově náročný a vytvářet vše ručně od základu by se navíc značně prodražilo.

 Pro větší podniky může být řešení vytvořené na míru tou správnou volbou. Pokud však řídíte menší podnik a nemáte času nazbyt, poohlédněte se po specializované platformě, která se za vás o všechny tyto jednotlivé kroky a funkce postará.

Vybrali jsme následujících pět nástrojů, které by mohly odpovídat vašim potřebám. Pojďme se na ně podívat.

 

Shopify: vystačíte si i bez programování

 Shopify je nástroj vhodný pro každého. Předpokládá totiž minimální technické znalosti uživatelů a jeho cílem je poskytnout jim vše, co potřebují, v rámci jediné platformy. Poskytuje nepřeberné množství šablon webových stránek, které lze upravovat i bez jakékoli znalosti programování. Zároveň nabízí volbu z více různých poskytovatelů platebních služeb než kterákoli jiná platforma, včetně plateb přes PayPal nebo Stripe.

 Stojí za zmínku, že Shopify je zpoplatněno podle úrovně služeb. Zároveň si ale za určité prvky připlatíte a u některých platebních režimů budete muset uhradit provizi. Ujistěte se proto, že jste tyto poplatky zohlednili při sestavování rozpočtu.

 

Big Commerce: připraven na růst

 Big Commerce se v mnoha ohledech podobá Shopify. Jeho záměrem je zákazníkům poskytnout vše, co by mohli k otevření internetového obchodu potřebovat. Některé prvky tohoto nástroje nejsou tak uživatelsky přívětivé jako u Shopify – například výpočet daní, možnost zahrnout různé verze výrobku nebo tvorba jiného obsahu, jako jsou stránky „O nás“. Je však navržen ke škálování. Jak bude váš podnik růst, Big Commerce poroste s vámi.

 

PrestaShop: dodejte své značce jedinečnost

 Na rozdíl od Shopify nebo Big Commerce vyžaduje PrestaShop více přípravy, neboť jeho backend je o něco techničtější.

 PrestaShop funguje prostřednictvím vlastního serveru a s otevřeným zdrojovým kódem, což znamená, že nejste vázáni na konkrétního poskytovatele webhostingu. Velkou výhodou je, že tak máte možnost vytvořit od základu skutečně jedinečný web, který přispěje k odlišení vaší značky. Přizpůsobitelnost je základem prodejní strategie této platformy, která však nutně není tou nejsnadnější volbou pro ty, kdo s internetovým prodejem teprve začínají.

 

Wix: jednoduchý a dostupný

 Wix byl v posledních několika letech silně inzerován jako levné a rychlé řešení pro přípravu internetového obchodu. Jeho e-commerce platforma je navržena pro úplné nováčky v oblasti internetového prodeje a za tím účelem má být nesmírně snadno použitelná. Je také mimořádně levná a neúčtuje si žádnou provizi z prodeje.

 Pro malé a střední podniky je Wix dobrou volbou pro zahájení prodeje online. Vzhledem k omezeným možnostem škálování by však mohl rostoucí podniky omezovat.

 

WooCommerce: výkonný a přizpůsobitelný

 WooCommerce je plugin WordPressu, pomocí kterého můžete svůj web proměnit v působivý online obchod. Stejně jako v případě platformy Prestashop jde o řešení s otevřeným zdrojovým kódem, které je zdarma. Obdobně je také třeba si zajistit vlastní hosting, doménu, podporu a další možnosti.

 I když to může vyžadovat trochu více práce, ve WooCommerce je na výběr z přehršle motivů a návrhů pro váš web. Nabízí také řadu pluginů a rozšíření, které podpoří růst vašeho podnikání. Pokud se v oboru teprve rozkoukáváte, nezapomeňte, že rozhodně nepatří mezi ty nejjednodušší nástroje.

Využijte bezplatné online poradenství

Potřebujete zlepšit fungování vaší firmy v digitálním prostředí? Využijte naše bezplatné poradenství. Pomůžeme vám zorientovat se v tématech práce na dálku, digitální dovednosti a online bezpečnost. Naši specialisté jsou pro vás k dispozici na chatu každý pracovní den od 10. do 15. hodiny.