Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

20. května 2020

Co potřebuje dobrý e-shop?

Odhadovaná doba čtení 4 minuty

V České republice je podle statistik Heureka.cz v provozu přes 46 tisíc e-shopů a trh e-commerce stále roste. V bitvě o zákazníky ale uspějí jen ty e-shopy, které jsou připravené plnit přání a potřeby svých zákazníků rychle a spolehlivě. Proto se vyplatí vsadit na kvalitního partnera, například Vodafone Business, se kterým zvládnete dostát svým cílům a potřebám vašich zákazníků. Co všechno tedy potřebujete k tomu, abyste uspěli?

Co musí splňovat dobrý e-shop?

„E-shopy nabízející všechny druhy zboží jsou oblíbeným nákupním prostředkem, protože lze nakoupit i převzít zboží z pohodlí domova. Velice ale záleží na zákaznické zkušenosti, kterou ovlivňuje velké množství faktorů od přehlednosti a důvěryhodnosti e-shopu až po včasné doručení objednaného zboží i v nejvytíženějším období, kterým tradičně bývají Vánoce.“

Pavel Včela, ředitel GLS Czech Republic s.r.o.

Výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) udává, že 54 % zákazníků nakupuje alespoň jednou měsíčně zboží v e-shopu. Kromě například elektroniky nebo oblečení v nich lidé stále více nakupují jídlo a nápoje. Přibývá také počet obchodů s kamennou prodejnou, které vstupují do online prostředí.

Mít opravdu kvalitní e-shop s dobrou zákaznickou zkušeností a spolehlivými službami není snadné. Co všechno tedy musíte řešit, abyste v e-commerce uspěli?

Vytvořte webovou stránku, která prodává

Web by měl být srozumitelný, aby se v něm zákazník mohl lehce orientovat. Jednoduchost ale neplatí pouze pro proces výběru zboží. Podle statistik Baymard Institute více než dvě třetiny zákazníků nedokončí objednávku. Dejte si proto záležet, aby byl objednávkový proces co nejjednodušší.

Dejte si záležet na popisu

Nejčastější důvod, proč lidé nenakupují online, je, že si zboží nemohou reálně „osahat“. O to důležitější je podat o produktech co nejvíce informací, detailně je popsat a vyzdvihnout ta nejdůležitější pozitiva každého vašeho produktu či služby. Určitě nevynechejte cenu, dostupnost zboží a kvalitní fotografii.

Budujte důvěru

Podle asociace pro elektronickou komerci se na základě recenzí rozhoduje až 95 % Čechů. Dejte svým zákazníkům možnost hodnocení nákupu. Mějte na stránkách umístěné přehledné obchodní podmínky, bezpečný platební systém a zařiďte si spolehlivého dopravce, který zákazníkům zboží doručí podle jejich přání, v pořádku a včas.

Není výjimkou, že si zákazník objedná zboží z několika různých e-shopů a převezme si jen to, které mu přijde první. O to více je třeba dbát na rychlost dodání, tj. správné řízení skladových zásob, organizaci logistických procesů při expedici a výběr vhodné přepravní společnosti. Spolehlivým partnerem v oblasti doručování vám může být například společnost GLS.

  1. GLS je jedním z nejvýznamnějších mezinárodních balíkových přepravců působících v celé Evropě. Spoluprací s GLS získáte spolehlivého partnera pro přepravu zásilek v rámci jednotné celoevropské logistické sítě.
  2. Společnost disponuje online systémy pro odbavení zásilek, které jsou přizpůsobeny pro velké i malé zákazníky nebo příležitostné odesílatele. Díky tomu vyhoví každému typu e-shopu, od těch rodinných až po velké nákupní portály.
  3. Díky službě FlexDeliveryService lze přizpůsobit proces doručení zboží přesně podle potřeb příjemců a eliminovat tak problémy s doručením objednaného zboží. Služba pro flexibilní doručení nabízí včasné informování o příjezdu kurýra a možnost výběru ze šesti způsobů doručení balíků, včetně doručení do GLS ParcelShopu a bezplatné změny adresy nebo dne doručení.
  4. Díky online sledování zásilek a automatickým reportům je každý procesní krok monitorován a odesílatel má zboží neustále pod dohledem. Snadno dosažitelný celoevropský zákaznický servis je připraven odpovědět i na ty nejsložitější dotazy. Proto je GLS ideální zejména pro ty, kdo odesílají zboží do více zemí Evropy.

Nebojte se sítí

Aktivita na sociálních sítích může vašemu e-shopu pomoci rychle se dostat do povědomí cílové skupiny zákazníků. Prostředí sociálních sítí je pro jejich uživatele osobní záležitostí. Kromě zvyšování povědomí o vaší společnosti budujete důvěru a podporujete prodej svých produktů a služeb. Je to také místo, které vám umožní efektivně komunikovat se zákazníky, získat zpětnou vazbu a zasáhnout větší množství lidí.

Buďte dostupní

Máte zákaznickou linku nebo jiný kontakt, kde se na vás může zákazník obrátit? A co spolehlivý systém reklamací? Dejte zákazníkům možnost vás kontaktovat. Spokojený zákazník, kterému poradíte s výběrem zboží nebo dokončením objednávky, u vás pravděpodobně nakoupí znovu.

K tomu, aby vám všechno šlapalo a zákazníci mohli na vašich stránkách pohodlně nakupovat, potřebujete stabilní internetové řešení. Pro e-shop je garance stabilní firemní sítě nutností. Rychlý neomezený internet zajistí bezproblémový chod vašeho každodenního podnikání, proto je důležité zamyslet se nad tím, jakého poskytovatele zvolíte. S fixní sítí se zabezpečením Vodafone Safeguard jistě nešlápnete vedle.

  1. Spojením Vodafonu s UPC vznikla GigaSíť, která propojuje mobilní služby s vysoce kvalitním pevným internetem. Díky ní můžete být efektivnější ve svém podnikání jak u nás, tak v dalších zemích.
  2. Výpadek internetu může především pro menší firmy znamenat vážné následky a ztráty. Se záložní konektivitou se ho ale nemusíte obávat, díky záložnímu připojení výpadek téměř nezaznamenáte.
  3. Nečekejte, až bude pozdě. Vodafone bezpečně chrání vaše data i citlivé údaje zákazníků pomocí Firewallu či antiDDosu a snaží se veškerým útokům předcházet. Díky tomu chrání bezproblémový chod vašich webových stránek, e-mailů, e-shopu a dalších služeb.

Vyjděte zákazníkům vstříc

Není třeba pouze lovit nové zákazníky, ale také pečovat o ty současné. Dejte jim možnost rychlé registrace a přihlášení do svého účtu, který jim poskytne přehled objednávek a ulehčí objednávkový proces. Pracujte se slevami a benefity pro věrné zákazníky, posílejte e-mailový newsletter. Nedejte na sebe zapomenout a pracujte na tom, jak si zákazníky udržet.

Podnikejte chytře

Úspěch vašeho podnikání záleží nejen na vaší kreativitě a podnikavosti, ale především na systémech a partnerstvích, o které se opíráte a která jsou klíčová pro váš byznys. Vyberte si kvalitní a spolehlivé partnery, kteří podpoří váš růst.

Myslete i na to, že zákazníci budou chtít zboží obdržet včas. Nepodceňujte proto včasnou volbu dopravce. Ten je pro každý e-shop klíčovým bodem, ve kterém dochází k přímému kontaktu se zákazníkem a rozhoduje se, zda zákazník bude z e-shopu opět objednávat.

V neposlední řadě nezapomínejte na bezpečnost dat. Pokud v této oblasti tápete, přečtěte si o tom, jak chránit firemní data.

Využijte bezplatné online poradenství

Potřebujete zlepšit fungování vaší firmy v digitálním prostředí? Využijte naše bezplatné poradenství. Pomůžeme vám zorientovat se v tématech práce na dálku, digitální dovednosti a online bezpečnost. Naši specialisté jsou pro vás k dispozici na chatu každý pracovní den od 10. do 15. hodiny.